Hei!

Skal sette opp en hattehylle i gangen der veggen består av trippelgips. Vi har en sikkerhetsdør der jeg støtte på metall da jeg boret hull til hattehyllen, gipsplatene ligger mot metallen så jeg kan ikke bruke en ekspander på den siden.

Ville det fungere med 4 stk Driva gipsplugger i metall?

Takk på forhånd

Hva er det for noe du har veggen, burde være en metallregel, isåfall kan du vel skru i den.

Drosen skrev:
Jeg hjalp pappa med å sette opp lysrørsarmaturer med slike her:

[lenke]

De kan kanskje funke. Avhenger selvfølgelig av hvor tykk delen på hattehyllen er der skruen sitter.
Takk, den minner jo mye om Driva som jeg kjøpte. Skruen har ca. 26-28mm tre fra hattehyllen å komme seg igjennom før den er ved veggen.

Peter2400 skrev:
Hva er det for noe du har veggen, burde være en metallregel, isåfall kan du vel skru i den.
Det var min første tanke, men en bekjent trodde det hørte til sikkerhetsdøren, dog er borehullet ca 15cm fra dørlisten.

Det finnes Metallexpander for trippel gips.

BirgitS
Skånemas skrev:
Det var min första tanke, men en bekjent trodde det hørte til sikkerhetsdøren, men borehullet er ca 15 cm fra dørlisten.
Man trenger jo ikke rive en del av veggen når man setter inn en sikkerhetsdør, og heller ikke bygge på ny vegg, det er en bytting av karm og listverk, så en sikkerhetsdør går nok ikke inn i veggen noen 15 cm.

H
Noen ganger legger man inn en metallplate mellom gipslagene for å øke sikkerhetsklassen. men at de skulle ha gjort det i din bolig høres utrolig ut.

Om det ikke er et vannrør😬 så kan du kanskje bore i platen for å se hvor tykk den er.
Om det er en tynnere plate så ville vel en montasjeskrue med selvborende spiss være det enkleste.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.