Noen som har tips til plugger som har fungert bra for å feste gulvlister på pusset treullit (ganske tynt lag med puss)? De gamle gulvlistene satt med vanlig gul plastplugg, noe som ikke fungerte så bra.
Du trenger et monteringslim som griper direkte, f.eks. casco Xtremefix. Men sannsynligvis må du fortsatt feste med skruer og plugger til limet har tørket.
Ingen plugg biter i treullit, hvor tykk er treulliten, problemet er at en plugg alltid vil følge med rundt om den ikke har noe som holder igjen, og treulliten er skjør med masse luft i + trefiberslynger. Å lime er det samme som å ha regler på gulvet mellom veggene som holder sokkelen på plass, det med litt glipper mellom vegg og sokkel tas bort med latexfugemasse malerens beste venn
Ingen plugg biter i treullit, hvor tykk er treulliten, problemet er at en plugg vil alltid følge med rundt om den ikke har noe som holder igjen, og treulliten er skjør med masse luft i + trefiberslynger. Å lime er det samme som å ha lekter på gulvet mellom veggene som holder sokkelen på plass, det med litt gliper mellom vegg og sokkel fjernes med latexfug, malerens beste venn
Det er nok så ille. Treulliten og pussen bygger ca 35-40mm ut fra betonghullsteinen. Kanskje likevel stole på at pluggen biter nok i pussen. Tester med Fischer Duopower som jeg synes ser mest lovende ut om ingen har noen annen superplugg å anbefale.
Llob skrev:
Kanskje lime fast pluggene? Noen form for tokomponentslim eller kjemisk anker. Men det kan kanskje rive løs neste "lag" ut av treulliten?
Kan nok hjelpe en del. Kommer nok ikke unna lim på en eller annen måte, føles det som.
Jeg har svak kalkpuss i deler av husets kjeller. Litt samme problem. Løsningen her er et hull, klæsje i Husfix og trykke i en vanlig plastplugg. Neste dag går det an å skru.
Det er nok så ille. Treulliten og pussen bygger ca. 35-40mm ut fra betonghullstenen.
Er det mange fester du trenger, det finnes i grabbers sortiment 4,5 X70 mm samt litt andre lange smale, blir til å skaffe en, 100 mm hardmetallbor og sette rødplugg, da tror jeg du klarer deg. Søk på Treskrue 5X70 mm så får du fram en hel del å velge på.
Jeg har svak kalkpuss i deler av husets kjeller. Litt samme problem. Løsningen her er et hull, kline inn Husfix og trykke inn en vanlig plastplugg. Neste dag går det an å skru.
Bra backup om det ikke fungerer med bare plugg. Må kjøpe meg en liten sprøyte så jeg kan fylle ut litt hulrom i träulliten
Jjojo123 skrev:
Er det mange fester du trenger, det finnes i grabber sitt sortiment 4,5 X70 mm samt litt andre lange smale, blir til å skaffe en, 100 mm hardmetallbor og sette rødplugg, da tror jeg du klarer deg. Søk på treskrue 5X70 mm så får du opp en hel del å velge mellom
Går nok med ca 50 innfestingspunkter men avhenger jo av om det biter eller ikke . Jeg antar at du mener at det skal være så lange skruer/plugg at det biter i betonghullsteinen? Da må jeg nok ha lengre plugg enn rødplugg om man ikke trykker dem et stykke inn i veggen.
Tynne skrue og doble røde plugg pleier å feste ganske bra., da kan du forsenke i sokkelen, Claes idé om å fylle er også et alternativ. Litt vrient å få på plass bare. Men det gjelder å være sta.
Når jeg festet byggskiver på Träullit så boret jeg rett gjennom Träulliten og inn i betongen bak. Deretter slo jeg inn lange spikerplugger slik at den ekspanderende delen havnet i betongen.
Men min Träullit var selvfølgelig ikke så tykk.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.