Hei

Skal bygge gjerde på en gavl av huset fra gjerde på tomtegrense og husvegg.

Jeg har planlagt å bruke jordanker. Huset er av tegl.

Når jeg skal feste stolpe mot husveggen ble jeg bekymret om det er så smart å slå ned en jordanker med tanke på drenering? (Drenering fra 1968, usikker på nøyaktig hvordan det er gjort).
 
Svart linje representerer tomtegrense, brun firkant er hus med teglfasade, grønn linje er planlagt trestakitt. Spørsmål om stolpeplassering ved husvegg.

Svart: Gjerde i tomtegrensen (Gunnebokopi)
Brunt: Hus med teglfasade
Grønt: Gjerde i tre som skal bygges. Det skal være en port så nær huset som mulig.

Hvordan fester man stolpen nærmest husveggen?
Kan man bruke en hagehelle under og bore den inn i fasaden? Eller skal man bore i grunnmuren? Andre tips?
 
Dreneringen påvirkes ikke av et jordanker eller skrue.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.