Skal bygge gjerde på en gavl av huset fra gjerde på tomtegrense og husvegg.
Jeg har planlagt å bruke jordanker. Huset er av tegl.
Når jeg skal feste stolpe mot husveggen ble jeg bekymret om det er så smart å slå ned en jordanker med tanke på drenering? (Drenering fra 1968, usikker på nøyaktig hvordan det er gjort).
Svart: Gjerde i tomtegrensen (Gunnebokopi)
Brunt: Hus med teglfasade
Grønt: Gjerde i tre som skal bygges. Det skal være en port så nær huset som mulig.
Hvordan fester man stolpen nærmest husveggen?
Kan man bruke en hagehelle under og bore den inn i fasaden? Eller skal man bore i grunnmuren? Andre tips?