Om jeg skal feste en 70x70 gjerdestolpe i en jordskrue (som finnes på jula), så vil festet havne 15 mm inn fra kanten. Blir det for svakt å feste så nær kanten? Føles som stolpen lettere sprekker hvis noen tung lener seg mot stolpen?

Og kanskje ikke bra å bore nye hull i festet for da ødelegger man jo forzinkningen :thinking:

Vurderer om jeg i stedet skal velge 95x95 stolper ellers.

• Markskruv med en monteringsplate festet til en staketstolpe, og avstanden fra kanten til platen er indikert som 15 mm.
wildeside
Skråskru det så holder det.

• Liker
Du och 19till
  • Laddar…
T
Hva skal du ha for skrue? Om du har en selvborende skrue eller om du forborrer med passende dimensjon, så burde du ikke få sprekkanvisninger som skaper problemer.
Så skru inn fra begge retninger diagonalt plassert, så funker det nok. Grovere skrue med stort hode blir sjelden pent om man skråskrur.

T Testarn skrev:
Hva slags skruer skal du bruke? Hvis du har en selvborende skrue eller forborer med riktig dimensjon, bør du ikke få sprekker som skaper problemer. Så skru fra begge sider diagonalt plassert, så fungerer det nok. Grovere skruer med stort hode blir sjelden pent hvis man skrueskrå.
Kanskje går for big dog skruer.

Jeg monterte 70x70 stolper med julas markskruv. Kjørte gjennomgående bolt i midthullet og vanlig stålskrue i de andre fire hullene. Sitter som fjell... Har dog ca 1,10 stolper.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.