Hei, jeg holder på med å sette opp nye innervegger i en gammel sommerhytte der man ikke har noen spesifikke CC mål. Jeg har satt opp OSB plater og skal nå sette opp gips.
Mitt spørsmål er nå om noen har erfaring med å feste gipsplater på OSB plater og om det går bra uten å ha en lekt under? Altså trekker OSB platen ned skruen ordentlig slik at skruehodet forsvinner, og fungerer det bra?
/Nygge
Mitt spørsmål er nå om noen har erfaring med å feste gipsplater på OSB plater og om det går bra uten å ha en lekt under? Altså trekker OSB platen ned skruen ordentlig slik at skruehodet forsvinner, og fungerer det bra?
/Nygge
Er enig, bare sørg for at osb:n er skrudd ordentlig i stenderne, så kan du skru gipsen som du vil i osb:n. Bare sørg for at skjøtene på osb:n og gipsen ikke havner på samme steder.
Det er samme teknikk på spon som OSB, jeg synes faktisk at skruene sitter bedre i spon. I OSB har jeg opplevd at skruer "slurer", dette har ikke skjedd i 12mm spon.Chepo skrev:
Hei, jeg kaprer tråden for et oppfølgingsspørsmål som burde passe her.
Hvor mye skrue skal man bruke når man fester gipsplaten i OSB'n? Jeg har skrudd hver 20. cm i bakliggende stendere (cc 60) samt i gipsplatas kanter/forsenkning. Holder det?
Hvor mye skrue skal man bruke når man fester gipsplaten i OSB'n? Jeg har skrudd hver 20. cm i bakliggende stendere (cc 60) samt i gipsplatas kanter/forsenkning. Holder det?
Jajamen. Det holder med en rad i hver kant og en i midtenpeetan2 skrev: