14.282 lest ·
17 svar
14k lest
17 svar
Feste Gips på mursteinsvegg?
Hei,
Jeg holder på å sette opp rehabiliteringsgips (6mm) i soverommet. Murpipen kommer opp på den ene veggen, hvordan fester jeg gips mot den?
Murpipen er ikke i bruk i dag, og når peisovn installeres vil det være innsatsrør i skorsteinen. Feieren bekreftet at det er ok å kle inn murpipen med gips da.
Prøvde med Pl600 i dag, men det fungerte ikke. Det festet mot gipsplaten, men ikke mot veggen. Den gamle tapeten er fjernet, men det er noe tynt materiale igjen som sitter fast på den pussede murpipen.
Noen tips?
Jeg holder på å sette opp rehabiliteringsgips (6mm) i soverommet. Murpipen kommer opp på den ene veggen, hvordan fester jeg gips mot den?
Murpipen er ikke i bruk i dag, og når peisovn installeres vil det være innsatsrør i skorsteinen. Feieren bekreftet at det er ok å kle inn murpipen med gips da.
Prøvde med Pl600 i dag, men det fungerte ikke. Det festet mot gipsplaten, men ikke mot veggen. Den gamle tapeten er fjernet, men det er noe tynt materiale igjen som sitter fast på den pussede murpipen.
Noen tips?
Sist redigert:
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Takk for svar!Claes Sörmland skrev:
Okei, og det fester mot både murstock og materialet som tapeten har sittet mot?
Takk for svar!KnockOnWood skrev:
Tenker om det ikke fungerer med 600 så hvorfor skulle det fungere med 400? Er ikke 600 sterkere? Eller er disse to helt ulike?
Den var skikkelig dyr, 1200:- for en pose. Trenger bare for en plate..N Nils82 skrev:
Vanlig fix fester bra også,
https://www.hornbach.se/shop/CASCO-fastbruk-MultiFix-4-kg/6149030/artikel-detaljer.html
https://www.hornbach.se/shop/CASCO-fastbruk-MultiFix-4-kg/6149030/artikel-detaljer.html
Okei, skal prøve dette. Skal forsøke å få bort så mye som mulig slik at skorsteinen kommer frem. Trenger jeg primer tro?Thyro89 skrev:
En fundering.. Det heter jo gipsbruk, men hvordan klarer gipsplaten egentlig fuktigheten? De er jo så følsomme for vann, og bruk er jo rimelig vått ved ferdig blanding?
Jeg vet ikke hvordan jeg skal besvare det spørsmålet, men jeg har et spørsmål på spørsmålet. Hvordan kan det ha seg at maleren kan både sparkle og male direkte på gipsplater? Det er jo fuktighet i begge tingene ogsåV Villapark skrev: