Vi tenkte å sette gardinskinnen i innertaket, det er nok ikke noe problem å få skinnen til å sitte godt i takpanelet da panelet er ganske tykt og det er bare å velge riktig innfesting så holder det nok bra. Mitt spørsmål er dog om panelet tåler vekten.

Huset er nybygd, og jeg gjetter at de har satt panelet med dykkert eller klammer. Jeg tenker at gardiner kan veie en del, og vil jo selvfølgelig ikke at panelet løsner.. hva tror dere?

Det er ingen mulighet for å feste skinnen i spikerslagene over innertakpanelet i dette tilfelle. Spikerslagene går langs med vinduet og den første spikerslagen ligger for nærme veggen.
 
Vi kjørte små Molly i gipstaket og Ikeas takskinne. Gikk fint. Så har du vel taklisten som støtte for takpanelet også.
 
putte22 putte22 skrev:
Vi kjørte små Molly i gipstaket og Ikeas takskinne. Gikk fint. Så har du vel taklisten som støtte for takpanelet også.
som sagt, innfesting i takplaten er ikke noe problem, molly eller lignende klarer det galant. Vet ikke om taklisten gir så mye støtte, den sitter med dykkert i veggen og er ikke belagt mot taket.

Lurer på om man kan feste skinnen i spaltepanelet som går langs veggen og bygger 70mm, vil dog at skinnen kommer lenger ut enn 70mm men kanskje kan forankre i overliggende spalte på en smart måte
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.