Holder på å planlegge kommende arbeidsmomenter og funderer litt rundt hvordan jeg løser det med diffusjonsplasten der trekonstruksjonen møter betongen (sulan) og lecamuren (sokkeletasje)?
Fant en tråd om tape der man blant annet tar opp T-Flex og dens tyske motstykke http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/42598-tejp-till-tatning-av-angsparr.html men er det riktig vei å gå eller skal den limes med type butyllim?
Har murt med 300mm leca og trestammen er av 220 stendere.
Planen er å sette plasten på stenderne og deretter gå med 45*45 for et installasjonssjikt. Senere kommer jeg til å fôre på og går eventuelt med en 45mm stålstender i de rommene der veggen går over mellom lecamur og trestamme.
Jeg pleier å bruke Butylfog til det. Den tørker ikke og blir hard som andre fuger.
Hadde for meg at jeg hadde lest det et sted... Blir kanskje ikke helt bra å teipe på betongen men mot tre burde den feste, det går i hvert fall ifølge monteringsanvisningen for T-Flex.
Dags å gi tilbakemelding på et tidligere spørsmål med et svar fra T-emballage da jeg bruker deres system. Svaret var følgende: "Mot Leca eller annen betong bør man prime med asfaltprimer Katepal K-80 for å etter det er tørt klemme fast T-Tät med passende Dobbeltklebende Skjøtebånd butyl. Mot tre m m trengs ikke primingen."