Er midt i å montere perlestaff og brystlist i vår gang, har hittil brukt monteringslim som har fungert utmerket. Har imidlertid støtt på et lite problem på en av veggene med montering av brystlist da veggen er ordentlig ujevn. Forskjellen er så markant at det aldri vil gå an å presse listen med kraft og la limet gjøre jobben.
Det føles som om jeg har tre alternativer:
1: Spikre fast listen, alternativet som jeg heller minst mot. Helt enkelt fordi ingenting annet er spikret, og det vil kreve noe mer solid (= synlig) for å holde brystlisten på plass (da den vil vippe utover enkelte steder).
2: Slipe ned listen på baksiden for å tilpasse den til veggens ujevnheter, da brystlisten er relativt lett så føles ikke dette som et optimalt alternativ heller, ettersom jeg ikke har særlig mye spillerom.
3: Fylle glippene med tynnere lister som limes eller spikres fast først og deretter på med brystlisten som da kan limes oppå. Deretter fuge for å få det slett. Føles definitivt pirkete og spontant som en løsning kun en "hobbyhåndverker" (jeg) ville gått for?
Hva sier dere andre? Finnes det flere alternativer jeg ikke tenker på?
Montasjelim og dykkertpistol. Deretter må du sparkle spikerhullene før du maler. Det vil fortsatt glippe litt mot veggen enkelte steder, men hvis du bruker mykfug, vil det ikke synes etter maling.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.