Hei,

Har fått en ny grind samt låsblekk av jern.

Hvordan gjennomfører man innfestingen i de eksisterende hullene på mine granittstolper?

Finnes det noen festemasse man kan legge i hullene og stikke inn noen bolt?

//Krille
 
Kanskje kan de funke med Ankarmassa?
 
Kjemankre går bra men blir dyrt per hull da du trenger spesielle børster og rengjøringspumpe slik at massen fester seg ordentlig, hullet må være absolutt støvfritt. Kan du sørge for det på annen måte er det en god løsning. Ellers fungerer jo også vanlig ekspansjonsbolt utmerket (bare sørg for at den er varmgalvanisert).
 
Hva er galt med et sugerør? Helst et sugerør med bøy så man ikke får støvet i ansiktet.
 
Fred vom Jupiter skrev:
Hva er galt med et sugerør? Helst et sugerør med bøy så man ikke får støvet i ansiktet.
Hullet må også børstes med stålbørste innvendig for at alt løst materiale skal løsne. Les instruksjonene fra produsenten for hvor mange ganger man skal børste samt blåse. Se følgende filmer fra Würth og Essve:
[video=youtube;w4xJ5ySJvTI]http://www.youtube.com/watch?v=w4xJ5ySJvTI[/video]
[video=youtube;sVadJBWDkCQ]http://www.youtube.com/watch?v=sVadJBWDkCQ[/video]
 
Helioz skrev:
Hullet må også børstes med stålbørste innvendig for at alt løst materiale skal løsne. Les instruksjonene fra produsenten for hvor mange ganger man skal børste samt blåse. Se følgende filmer fra Würth og Essve:
[video=youtube;w4xJ5ySJvTI]http://www.youtube.com/watch?v=w4xJ5ySJvTI[/video]
[video=youtube;sVadJBWDkCQ]http://www.youtube.com/watch?v=sVadJBWDkCQ[/video]
Men det er kanskje ikke like viktig med biltemas greier... ;)

Jeg hadde også satset på noen form for ekspansjonsbolt.

Sent from my GT-I9300 using Byggahus
 
Hvis hullet er relativt grunt (100 mm eller så) og du blåser med trykkluft så blir det rent og da fester massen ok.
 
Klibbduk, fungerer ikke det? Føles som det burde være et hakk bedre enn trykkluft. Enklere og billigere også om man ikke har en kompressor :) Men det er klart, man kan jo alltid kjøpe luft på boks på biltema om man uansett er der.
 
Ta en gammel tannbørste og en sykkelpumpe og vær nøye så blir det rent om du ikke har noen kompressor.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.