Min balkong er festet på denne måten. Jeg lurer på om balkongens bjelker bare hviler på teglsteinen eller om man har montert balkongen i rommets bjelkelag.
Er det noen som har lignende konstruksjon?
Hus bygget 1980.
 
  • Bilde av en balkongkonstruksjon der trebjelker hviler på en teglvegg, med fokus på hvordan bjelkene er festet. Teglstein og vindu sees nedenfor.
  • Balkongbjelker av tre festet til en murvegg av teglstein, med spørsmål om konstruksjonen.
sannsynligvis festet i husets konstruksjon
 
  • Liker
Härryda2015
  • Laddar…
Er enig med ovennevnte. Det ville være veldig rart hvis balkongen var lagt opp på skalmuren. Antageligvis er balkongen festet til trestammen bak og deretter har man murt imot.
 
  • Liker
Härryda2015
  • Laddar…
Jeg har en tilsvarende innfesting, dog med pusset mur.
De bjelkene går inn parallelt med gulvbjelkene i tilsvarende etasjeplan og sitter skrudd (eller om det var spikret, var noen år siden jeg åpnet gulvet sist) omtrent en og en halv meter inn.
 
  • Liker
Härryda2015
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.