Hei!
Jeg skal sette opp tynne kryssfinerplater med ytterste lag i valnøtt rundt kjøkkenøya og på en vegg i kjøkkenet. Veggen er gipset, kjøkkenøya har ennå ikke annet enn selve skapene satt sammen, men jeg tenker kanskje å sette en 8 mm MDF på baksiden for å forsterke før den tynne kryssfinerplaten monteres.
Spørsmålet er bare, hva bør den festes med? Var litt inne på PL-400, men leste om noen på forumet som har brukt flislim for noe lignende.
Skruer er utelukket av estetiske grunner, men små dykkertspiker kunne kanskje gått... spørsmålet er om de kanskje bare ville skyte rett gjennom materialet.

Takknemlig for tips!

Tomture61
Pl400 lim (y)

Kan du ordne en klemmløsning med trykk over større delen av overflaten ville jeg ha brukt vanlig trelim til mdfen. Hvis du ikke kan det selv, ville jeg ha saget til mdfen og ordnet en monteringsløsning med skruer innenfra skapet, for eksempel med islags-/iskruemuttere i mdfen og deretter latt et snekkerverksted kjøre den i finérpressen for deg.

På veggen ville jeg ha limt med noe konstruksjonslim, men lest de forskjellige bruksanvisningene nøye først. Opplever at mange er for tyktflytende for bare å ringles på og presses ut ved at man legger sammen flatene. Jeg liker veldig godt Pattex No More Nails som jeg opplever ikke lider av dette, men vet ikke hvordan det er med en finérplate.

S
Jeg ville tatt et ms polymer- lim på tube og strøket det ut med en limspreder/ limsparkel før oppsetting på veggen. Da bygger det ikke så tykt og det er mindre risiko for at kryssfiner bøyer seg av vannbasert lim.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.