4.197 lest ·
4 svar
4k lest
4 svar
Gipsplate forsterket med kryssfiner - hvordan feste?
Bor i en leilighet med gipsplater som innervegger. En vegg beregnet for TV-oppheng er forsterket med kryssfiner bak. Hvis det bare var gips har jeg forstått at jeg skal bruke mollyplugger for oppheng av TV/veggmøbel, f.eks. i resten av leiligheten. Men nå som det er gips+kryssfiner, hva bruker man da? Jeg ser på bilder fra konstruksjonen også at det finnes stendere med jevne avstander laget av stål om det tilfører noe.
Er det plyfa bak skal det fungere fint å skru direkte i den med passende grov skrue.H Heggemony skrev:Bor i en leilighet med gipsplater som innervegger. En vegg beregnet for TV-oppheng er forsterket med plywood bak. Hvis det bare var gips har jeg forstått at jeg skal bruke mollyplugg for oppheng av TV/veggmøbel, f.eks. i andre deler av leiligheten. Men nå når det er gips+plywood, hva bruker man da? Jeg ser på bilder fra konstruksjonen også at det er stendere med jevne avstander laget av stål om det tilfører noe.
Generelt skal man kunne håndtere den typen av vegg som en trevegg, dvs ingen plugg.
Men om du er bekymret over den tiltagende vekten av en stor TV, spesielt om du har en lang arm eller lignende kan du jo alltid bruke mollyplugg beregnet for dobbeltgips som ekspanderer bak plywooden.
Men om du er bekymret over den tiltagende vekten av en stor TV, spesielt om du har en lang arm eller lignende kan du jo alltid bruke mollyplugg beregnet for dobbeltgips som ekspanderer bak plywooden.
Klikk her for å svare