Vet at det finnes ferdigarmert betong med ståltrådbiter i når man kjøper ferdig betong, men finnes den i sekker slik at man kan blande selv?
Grunnen til at jeg lurer er at fruen er kunstnerisk anlagt og pleier å støpe diverse kreasjoner, typ Rabarbrablad osv.
Et stort problem ved slik støping er jo armeringen, det er vanskelig å få kyllingnettet i midten!
Grunnen til at jeg lurer er at fruen er kunstnerisk anlagt og pleier å støpe diverse kreasjoner, typ Rabarbrablad osv.
Et stort problem ved slik støping er jo armeringen, det er vanskelig å få kyllingnettet i midten!
Det finnes hva jeg vet ikke noen slik betong å kjøpe. Derimot kan du jo sikkert få tak i, eller lage egne, armeringsbiter. De trådene som er i den ferdigarmerte betongen er vanlige bøyde ståltrådsbiter. Hør etter med en betongfabrikk om du kan få kjøpe en mengde ståltråd og sleng det i din egenblandede betong.
Medlem
· västerbotten
· 273 innlegg
Jeg har en nabo som har støpt garasjegulvet sitt med slikt, så det burde jo holde for litt skulturer også. tror det kalles selvarmert betong.
ring og sjekk med en betongleverandør, de vet nok hva du snakker om.
/benny
ring og sjekk med en betongleverandør, de vet nok hva du snakker om.
/benny
Nå er vi inne på avanserte saker, og betong er ikke mitt område, men:
Veiverket har eksperimentert med stålfiberarmerad betong. Jeg tror at de prøvde både asfaltbetong og sementbetong. Hva jeg husker fra dngn redegjørelse så oppstod et antall praktiske problemer.
Kan du ikke bruke hønsenetting?
Veiverket har eksperimentert med stålfiberarmerad betong. Jeg tror at de prøvde både asfaltbetong og sementbetong. Hva jeg husker fra dngn redegjørelse så oppstod et antall praktiske problemer.
Kan du ikke bruke hønsenetting?
Man kan bestille betong med stålfiber- eller polypropylenarmering. Stålfiberarmeringen kan erstatte eller komplettere den tradisjonelle armeringen. Armering med polypropylen brukes mest for å redusere mengden/størrelsen på de krympesprekkene som kan oppstå under herdningsprosessen.
Klikk her for å svare