Holder på å sette sammen en garasje og innser nå at jeg har gjort litt feil. Skal montere beslag på kortsidene fordi jeg må dele på kledningen på grunn av lengden. Jeg tenkte meg ikke om og har allerede montert spikerlekten for den stående kledningen. Jeg monterte så beslaget utenpå spikerlekten. Selvfølgelig skulle det egentlig vært bak spikerlekten.
se bilder:
Som dere ser får jeg en "lomme" bak platen over spikerlekten.
Min frykt er at jeg kan få vann og bjørkefrø og skitt som blåser inn under den stående kledningen, blåser over beslaget, og legger seg på spikerlekten. Det tørker aldri ut og så råtner det.
Er mine bekymringer fornuftige og det eneste rette å gjøre er å rive ned greiene, eller er det bare jeg som bekymrer meg unødvendig? Rimeligvis burde eventuelt vann tørke ut ved hjelp av den ventilerte kledningen. Jeg har ingen stor følelse for hvor mye vann som kan blåse opp bak kledningen eller hvor mye som trenger inn.
Hva sier dere? Hadde det vært en lett jobb å rive ned det hadde jeg gjort det, men spikerlekten er litt unødvendig godt spikret, så det kommer til å være et helvete å få løs, + at jeg nok må skrote alle beslagene.
Det blir samme lomme bak hver eneste panelplanke så det er nok ingenting å bekymre seg for. Du kan legge til en lik spikerlekt over den eksisterende så slipper du lommen.
Finnjävel, bra idé! Så gjør jeg, det er jo dessuten en enkel løsning. Gjelder oppbøyningen så var det jeg som skulle være smart og lage plass for den øvre planken som skulle komme ned i det sporet. Innså på stedet at det ikke var så smart, så det skal gjøres om.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.