11.682 lest ·
29 svar
12k lest
29 svar
Fastsittende avdragsbaner puss
Sånn hadde jeg også gjort om jeg var proffJ jimmie.p skrev:Jeg satte dem direkte i puss, legger på litt ekstra og banker dem inn i pussen. Setter 3-4 stykker og så slår jeg opp pussen mellom de første og arbeider meg framover og flytter deretter med pinnene en etter en når jeg pusser videre. Jeg sjekket også at alle pinner linjerer med en rettholt da jeg pusset en lang mur og ville unngå at det blir bølget i slepelys.
Fukt opp pinnene litt når de er nye, ellers kan de suge litt fukt fra pussen og eventuelt løsne.
Jeg har brukt dem for pussing av en vegg med Weber gypsum og der syntes dem ikke etterpå og ingen sprekker. Gips puss tåler kanskje mer?
Nei, det er jo faktisk sant. Så begynner jeg å tro at mine farer kanskje er ugrunnet. Profilen har jo hull, som jeg gjetter gjør at den blir litt som armering, slik at den holder sammen sidene så å si.X xLnT skrev:
Gipsmørtel er vel mykere enn KC-puss. Men det skulle sikkert funke for meg også. Jeg mener, noen må jo ha testet at det funker før de begynner å selge produktet.Solvskaftet skrev:
Ja, jeg kanskje bekymrer meg unødvendig, men jeg misliker den typen jobb som når man først har begynt så finnes det liksom ingen vei tilbake.C cpalm skrev:
Men jeg tror at jeg skal gjøre slik at jeg skal teste litt forskjellige metoder på forskjellige vegger og se hva som fungerer best. Jeg har noen småvegger som havner inni boder og så, så der er det jo ikke så nøye. Så skal det meste uansett fliselegges over, så blir det ikke perfekt får man vel sparkle opp det med litt husfix eller noe.
Et lite tips om du skal kakle er disse platene
https://www.tebo.se/-Nu-byter-vi-till-BACboard-vatrumsskivor/news
Lette å jobbe med, ikke så dyre og perfekt resultat.
https://www.tebo.se/-Nu-byter-vi-till-BACboard-vatrumsskivor/news
Lette å jobbe med, ikke så dyre og perfekt resultat.
Kjør med metallskinner. Lim klossene med f.eks. smeltelim fast eller/og skru dem nøyaktig i nivå med hverandre og i vater og lodd, og puss dem deretter inn...det blir 100 ganger bedre og lettere med flisleggingen om veggen er rett og i vater...
Man ser kun en smal metallinje etter pussingen...
Man ser kun en smal metallinje etter pussingen...
Ja, men se ikke så på denne typen av jobb. Om du ikke bruker noen slags hurtigprodukt har du flere timer på deg før det blir vanskelig å fjerne det du har påført. Om det blir litt stygt når du river bort ribben så er det heller ikke hele verden. Det skal jo uansett pusses etterpå.joakim_j skrev:
Ja, det er kanskje ikke så vanskelig som jeg har fått for meg. Men det er en sånn greie som ser så enkel ut når noen gjør det på youtube, at det må være dritvanskelig i virkeligheten tenker jeg meg.C cpalm skrev:
Uansett så skal jeg nok teste litt av hvert, begynner nok med veggbiten under trappen å øve på...
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
20 år gammal fasad med putsade isoblock
Stenhus -
Ommurad samt putsad murstock, två frågor!
Byggnadsvård -
Ny puss i kjeller, sprekk mellom betonghulestein
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Reparere innsiden av kjellervegg i 60-tallshus, sprekker, puss, etc.
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Avtrekksbaner ved eksisterende pusset innervegg?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi