J jimmie.p skrev:
Jeg satte dem direkte i puss, legger på litt ekstra og banker dem inn i pussen. Setter 3-4 stykker og så slår jeg opp pussen mellom de første og arbeider meg framover og flytter deretter med pinnene en etter en når jeg pusser videre. Jeg sjekket også at alle pinner linjerer med en rettholt da jeg pusset en lang mur og ville unngå at det blir bølget i slepelys.

Fukt opp pinnene litt når de er nye, ellers kan de suge litt fukt fra pussen og eventuelt løsne.
Sånn hadde jeg også gjort om jeg var proff :) Om noen år kanskje...

X xLnT skrev:
Bauhaus har avdragsbaner i metall som du kan spikre opp litt lett og flytte med deg etter hvert.
De ser identiske ut med de jeg lenket til i første posten, men der står de som kvarsittende... :thinking:

Jeg har brukt dem for pussing av en vegg med Weber gypsum og der syntes dem ikke etterpå og ingen sprekker. Gips puss tåler kanskje mer?

joakim_j joakim_j skrev:
De ser identiske ut med de jeg lenket til i første posten, men der står de som kvarsittende... :thinking:
Savnet at du hadde funnet dem :)
Finnes jo ingen ting som sier at du ikke kan ta bort dem.
Så gjorde vi iaf :)

C
joakim_j joakim_j skrev:
Det virker perfekt for meg, siden jeg da kan veie dem inn i ro og mak og ikke trenger å jobbe mot klokka mens bruket brenner.
Alt henger jo på hvor rask man er, men jeg ville ikke bekymret meg så mye, du har ganske god tid på deg.

X xLnT skrev:
Misset at du hadde funnet dem :)
Det er jo ingenting som sier at du ikke kan fjerne dem.
Det gjorde vi i hvert fall :)
Nei, det er jo faktisk sant. Så begynner jeg å tro at mine farer kanskje er ugrunnet. Profilen har jo hull, som jeg gjetter gjør at den blir litt som armering, slik at den holder sammen sidene så å si.

Solvskaftet Solvskaftet skrev:
Jeg har brukt dem for pussing av en vegg med Weber gypsum og der syntes de ikke etterpå og ingen sprekker. Gipsmørtel tåler kanskje mer?
Gipsmørtel er vel mykere enn KC-puss. Men det skulle sikkert funke for meg også. Jeg mener, noen må jo ha testet at det funker før de begynner å selge produktet.

C cpalm skrev:
Alt henger jo på hvordan rask man er, men jeg ville ikke bekymret meg så mye, du har rett god tid på deg.
Ja, jeg kanskje bekymrer meg unødvendig, men jeg misliker den typen jobb som når man først har begynt så finnes det liksom ingen vei tilbake.

Men jeg tror at jeg skal gjøre slik at jeg skal teste litt forskjellige metoder på forskjellige vegger og se hva som fungerer best. Jeg har noen småvegger som havner inni boder og så, så der er det jo ikke så nøye. Så skal det meste uansett fliselegges over, så blir det ikke perfekt får man vel sparkle opp det med litt husfix eller noe.

Kjør med metallskinner. Lim klossene med f.eks. smeltelim fast eller/og skru dem nøyaktig i nivå med hverandre og i vater og lodd, og puss dem deretter inn...det blir 100 ganger bedre og lettere med flisleggingen om veggen er rett og i vater...
Man ser kun en smal metallinje etter pussingen...

• Liker
joakim_j
  • Laddar…
ja, det blir nok slik jeg gjør, i det minste den første veggen. Men jeg er fristet til å teste varianten med skrudde treplanker også

Tre lister bruker man nok mest når man skal male på pussen siden det blir glattere overflate etter man har revet dem bort og fylt igjen men mer jobb...

joakim_j joakim_j skrev:
Og masonitten har jo liksom ingen stivhet, det ser man jo på de som ligger på gulvet, så det funker vel bare om man allerede har rette vegger, noe som jeg ikke har.
Knapt da heller.. De falt løs når jeg festet dem med puss.

C
joakim_j joakim_j skrev:
Ja, jeg kanskje bekymrer meg unødvendig, men jeg misliker den typen jobb som når man først har begynt så finnes det liksom ingen vei tilbake.
Ja, men se ikke så på denne typen av jobb. Om du ikke bruker noen slags hurtigprodukt har du flere timer på deg før det blir vanskelig å fjerne det du har påført. Om det blir litt stygt når du river bort ribben så er det heller ikke hele verden. Det skal jo uansett pusses etterpå.

C cpalm skrev:
Ja, men se ikke så på denne typen av jobb. Om du ikke bruker noen form for hurtigprodukt har du flere timer på deg før det blir vanskelig å få bort det du har påført. Om det blir litt stygt når du river bort lekten så er det ikke hele verden. Det skal jo uansett pusses etterpå.
Ja, det er kanskje ikke så vanskelig som jeg har fått for meg. Men det er en sånn greie som ser så enkel ut når noen gjør det på youtube, at det må være dritvanskelig i virkeligheten tenker jeg meg.

Uansett så skal jeg nok teste litt av hvert, begynner nok med veggbiten under trappen å øve på...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.