Har denne åpning mellom kjeller og første etasje. Den måler 144*140 og høyde fra gulvet er 199 (cm). Avsats ovenfra er fra høyre.
Tenker siste trinn nede blir til venstre langs yttervegg. Ingenting i nedre plan som hindrer i form av vegg etc.
Har en spiraltrapp, men lurer på om noen vet om målene muliggjør en fast i stedet.
Tenker siste trinn nede blir til venstre langs yttervegg. Ingenting i nedre plan som hindrer i form av vegg etc.
Har en spiraltrapp, men lurer på om noen vet om målene muliggjør en fast i stedet.
Medlem
· Västernorrland
· 12 011 innlegg
Det er aldri umulig å ha en trapp, spørsmålet er bare om den blir særlig hyggelig å gå i, men mange eldre hus har nok dårligere forutsetninger enn det der med trapper som fungerer bra.
Du har et poeng, det kanskje blir remontering av spiraltrappen!
Den er fin, men trenger å stabiliseres.
Den er fin, men trenger å stabiliseres.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Hva er høyden fra gulv til gulv? Spiraltrapper er nødløsninger som bør unngås, spesielt til en kjeller hvor man kanskje vil bære med seg ting. En L-formet trapp virker passende hvis den får plass. (Avhenger av total trappehøyde).
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 209 innlegg
Om det er to meter gulv til tak tipper jeg på maks 2,50 totalt, sannsynlig litt mindre. 13–14 trinn burde da være nok. Ideelt sett ville man da ønsket en trappelengde på rundt 3,25–3,50 meter. Det er vel omtrent en meter mer enn du har med full ståhøyde i L-form. Men at en kjellertrapp har litt grunnere trinn enn ideelt er jo ganske vanlig, likeså at voksne menn må bøye hodet litt for å komme ned.
Jeg vil tippe at du kan få en ganske bra trapp bygget der.
Jeg vil tippe at du kan få en ganske bra trapp bygget der.
Her kan du få mål skisser på forskjellige trapper ut fra dine forutsetninger..
http://www.zhitov.ru/en/lestnica/
http://www.zhitov.ru/en/lestnica/
Flott, skal se om det går å lage en L-trapp likevel
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Jeg spør igjen: høyden fra gulv til gulv? Dvs kjellerens høyde pluss bjelkelagets tykkelse. Det er det målet som bestemmer trappens forutsetninger.
Klikk her for å svare