Skal gjøre litt blikkenslagerarbeid, deriblant skal et par vindskibeslag sammenføyes ved mønet med enkel stående fals (synes det er mest stilfullt) samt et antall vindusblikk bøyes til. Tenkte derfor å skaffe meg en rimelig falstang.
1. Hva velger man for husbehov av denne typen: Rett, 45 graders eller 90 graders?
2. Finnes det noen prisverdige merker. Kan tenke meg å bruke 500-600 kr.
1. Hva velger man for husbehov av denne typen: Rett, 45 graders eller 90 graders?
2. Finnes det noen prisverdige merker. Kan tenke meg å bruke 500-600 kr.
Hvorfor foretrekker du en 45 graders foran en rett? Lettere å jobbe med? Og får man virkelig en Stubai for de pengene? De ser ut til å ligge ytterligere noen hundrelapper opp.
Beklager for å kapre tråden og eventuell blasfemi...
Jeg lurer på hvor dårlig denne er (BT, 259,- 10 års garanti-klassen):

Jeg var nemlig på vei til å kjøpe en slik i dag da jeg så tråden, og lurer på om jeg skal styre med å finne en Stubai her (Swedol har ingen på lager). Jeg skal nok gjøre enklere ting enn TS. (Mest underbeslag)
Jeg lurer på hvor dårlig denne er (BT, 259,- 10 års garanti-klassen):

Jeg var nemlig på vei til å kjøpe en slik i dag da jeg så tråden, og lurer på om jeg skal styre med å finne en Stubai her (Swedol har ingen på lager). Jeg skal nok gjøre enklere ting enn TS. (Mest underbeslag)
Sist redigert:
Allvitende
· Västra götaland
· 10 917 innlegg
Kjøp den, test, returner om du ikke er fornøyd! Er det noe man kan si om biltema så er det (i alle fall ikke i de butikkene jeg handler i) aldri noe problem å returnere ting...Anders243 skrev:
Unnskyld for trådkapring og eventuell krenkelse...
Jeg lurer på hvor dårlig denne er (BT, 259:- 10 års garanti-klassen):
[bild]
Jeg var nemlig på vei til å kjøpe en slik i dag da jeg så tråden, og lurer på om man skal finne en Stubai her (Swedol har ingen på lager). Jeg skal nok gjøre enklere ting enn TS. (Mest underbleck)
Generelt sett så pleier deres "10-årsgaranti-ting" å være helt ok, spesielt for verktøy man ikke bruker 24/7...
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 397 innlegg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7.397 innlegg
En 60mm 45° stubai er den eneste falstangen som alltid følger med meg på jobbene mine, og den formen er den jeg anbefaler selv om jeg er overbevist om at du ville vært fornøyd med en litt billigere.
90° er ubehagelig å jobbe med, selv om den noen ganger er verdt å ha med, og en bredere rett stang kan være nyttig til lange rette bøyinger, men er mindre allsidig.
90° er ubehagelig å jobbe med, selv om den noen ganger er verdt å ha med, og en bredere rett stang kan være nyttig til lange rette bøyinger, men er mindre allsidig.
Sist redigert:
Takk for den informasjonen! Bra svar.
ETC er billig kinaskrap. Jobbet på byggvarehus tidligere og det var bunnsegmentet. Ikke bedre enn biltemas billige og da er biltema antakelig bedre på å håndtere bytter.J Jesper Ronn skrev:
Hva sier dere om Bessi/Erdis tenger? Sammenlignbare med Stubai eller lavere kvalitet. Har ikke funnet noen Stubai-tang rundt 500-600 kr men vel en Bessi/Erdi.T toolman77 skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 innlegg
Ja, ser man på de oven så ser jo biltema tangen ut til å ha trivelig smiing iallfall. Ikke like grovhugget som de andre. Er man ingen proff og skal bruke sporadisk så duger det nok.