Hallo,
Tenkte å snekre sammen egne falske av 1-tommers planker eller noe. Så beise dem for å få ekte følelse.

Hva slags planker skal det være for å få riktig følelse med beisen?
Skal det være råplan planker eller noe annet?

/ tw
 
Totte_S
Om du bruker en høvlet planke, alternativt den høvlede siden, må du være forberedt på at spor etter kutteren vil være synlige, altså parallelle spor etter høvelskjærene. Alternativet er da den sagede siden, er man kresen så fester det seg litt mer støv og skitt i overflaten.
Jeg selv kledde inn en dobbel 45*195 med vanlige planker 22*195, med høvlede siden ut. Skjøtene mellom de forskjellige plankene, og de deler der kuttersporene syntes tydelig, fikset jeg med en håndhøvel. Det ser litt mindre juksete ut da. Deretter laserte jeg med brun fasadelasur.
 
Vi har satt opp fakebjelker i taket i kjellerstua. Min kjære mann skar til kantene på plankene, litt uregelmessig. Typ lot mer være igjen rundt kvister. Så beiset jeg dem med mørkebrun beis. Det ble skikkelig bra.
 
Jeg ville tatt den uhøvlede overflaten ut for å få en rustikk følelse. Forsøk å finne eldre virke hvis det går, typ brukt ytterpanel eller lignende som man vender innsiden ut.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.