Hei,

Kan det være greit med entrinnstettet pusset fasade? Grunnen til mitt spørsmål er at vi har hatt et murerfirma hos oss som har foreslått nettopp det (vi vil gå fra gavlspisser i tre til puss). Da jeg spurte mer om dette snakket han på og prøvde å tegne litt, men for meg var det helt uforståelig. Jeg vil høre hva dere sier? Har det skjedd noe på området? Typ kommet nye metoder/materialer? Når man googler på entrinnstettet fasade blir man minst sagt redd. Jeg kan heller ikke finne noe om at det fortsatt bygges på den måten. Samtidig, dette er et meget velrenommert firma som er medlemmer i Mur- og pussbedriftene, jobber med kulturbygninger osv.

• Liker
Sema Deli1
  • Laddar…
S skanfals skrev:
Hei,

Kan det være greit med entrinnstettet pussfasade? Årsaken til mitt spørsmål er at vi har hatt et murerfirma hos oss som har foreslått nettopp det (vi vil gå fra gavlspisser i tre til puss). Da jeg spurte mer om dette, pratet han på og forsøkte å tegne litt, men for meg var det ren gresk. Jeg vil høre hva dere sier? Har det skjedd noe på området? Typ kommet nye metoder/materialer? Når man googler på entrinnstettet fasade blir man minst sagt redd. Jeg kan heller ikke finne noe om at det fortsatt bygges på den måten. Samtidig, dette er et meget velrenommert selskap som er medlemmer i Mur- og pussbedriftene, jobber med kulturbygninger osv.
På en trevegg? Nei, det finnes ingen akseptable argumenter for å sikre en god fuktighetssikkerhet.

B
Ettrinnstetting på tre er et stort no no. Spør hvilken som helst megler. Det er en risikokonstruksjon som vil redusere prisen på huset ditt betydelig, selv om man lykkes med å bygge det uten å skape et problem.

Gjør 2-trinnstetting i henhold til for eksempel webers instruksjon eller avstå helt er mitt råd.

Det er godkjent med enstegsforseglede tykkpussede fasader. Weber har hele systemer med alt fra gips til isolasjon og puss. Ikke å forveksle med de med tynnpuss på cellplast som ga store problemer.
I mine øyne skal cellplast bare brukes under jord.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.