Hei

Vi har fjernet noen dører i huset som vi syntes var helt unødvendige å ha, og nå vil vi også fjerne karmer og terskler slik at det bare blir et pent hull. Spørsmålet er hvordan man får til et pent hull på enklest mulig måte? Jeg fant ingen passende planker å kle innsiden med da jeg sjekket hos byggevaren.

• Liker
Oskarfaglefelt
  • Laddar…
Det finnes jo limtreplater.
Antar at de er ment å brukes som hylleplan, men de i furu er jo ikke så fryktelig dyre og burde kunne brukes som "hålfoder".

Ellers finnes det jo diverse sponplater og MDF som burde kunne sages til.

/ATW

Jeg lager foringer av MDF - det er billigere enn limtre og enklere å få til en pen malt overflate på enn sponplate. Deretter listverk over skjøten mellom foring og vegg.

Planhøvlet burde vel fungere utmerket.

nimhed skrev:
Planhøvlade burde vel fungere utmerket.
Ja det lette jeg etter, men nærmeste dimensjonen jeg fant var 95mm, og jeg trengte 100.

Farzan skrev:
Jeg lager gerikter av MDF - det er billigere enn limtre og enklere å få til en pen malt overflate på enn sponplate. Deretter dekklist over skjøten mellom gerikter og vegg.
MDF virker jo smart, men det virker umulig å få tak i hos byggmax, cheapy etc. Hylleplater av MDF var det nærmeste jeg kom.

MDF får man nok kjøpe i større plater og sage til selv...

gadu^ skrev:
MDF får man nok kjøpe i større plater og sage til selv...
Njae, klart det blir jo billigere å kjøpe en plate og kløyve selv om man skal ha mye, men ellers finnes det jo mdfhylleplater både lange og korte, smale og brede på bauhuse bl.a.

Finnes kun 200mm som smalest vil jeg minnes, men kløyver du den så får du jo ut 2 stk. drøyt 100mm noen millimeter mindre gjør nok ingenting for du skal vel fore rundt om så benox?

Alpha, helt riktig! Tenkte ikke hyllene...
Men om man ikke kløver selv, må man tenke på at sagene på Bauhaus/Hornbach etc. ikke alltid klarer den smale bredden som kan være nødvendig...

benox skrev:
Ja det lette jeg etter, men nærmeste dimensjonen jeg fant var 95mm, og jeg trengte 100.
Neste bredde er 118mm.

Jeg kjøpte 'valvbrädor' på Bauhaus. Materialet er MDF og finnes i ulike bredder.

Så at det finnes ferdige kitt å kjøpe på bauhaus for å pynte opp etter dørkarmer.

Ah, najs. Bauhaus har virkelig alt, unntatt sitt sortiment på nettsiden, noe som irriterer meg... :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.