9.430 lest ·
20 svar
9k lest
20 svar
Erfaring med ByggMax reklamasjonsavdeling
Side 1 av 2
Den 28. februar bestilte jeg ca. 25 m2 laminatgulv fra ByggMax nettbutikk. Den 13. mars kom pakken til den lokale ByggMax-butikken i Kalix. Da jeg kom til butikken for å hente gulvet, meddelte en butikkansatt at forsendelsen var transportskadet, men at de dessverre ikke kunne gjøre en skademelding, det måtte jeg gjøre. Litt merkelig synes jeg, siden det i prinsippet var en interntransport innen ByggMax. Da jeg hadde lastet av gulvet, tok jeg bilder av de skadede pakkene og fylte ut en skaderapport på ByggMax nettside. En uke senere, den 25. mars, da jeg hadde lagt gulvet og gått gjennom alle plankene, supplerte jeg skademeldingen med det eksakte antallet transportskadede planker og noen flere planker som hadde produksjonsfeil. Jeg la også ved bilder av samtlige planker.
Nå har det gått litt over to måneder uten at jeg har hørt noe fra ByggMax reklamasjonsavdeling. Er det noen andre som har dårlige erfaringer med ByggMax sin måte å håndtere reklamasjonssaker på? For øvrig handler jeg en god del i ByggMax-butikken i Kalix, der personalet er hyggelig og hjelpsom.
Nå har det gått litt over to måneder uten at jeg har hørt noe fra ByggMax reklamasjonsavdeling. Er det noen andre som har dårlige erfaringer med ByggMax sin måte å håndtere reklamasjonssaker på? For øvrig handler jeg en god del i ByggMax-butikken i Kalix, der personalet er hyggelig og hjelpsom.
Har bare reklamert en gang. Hadde bestilt noen kasser med dekorsten og det var en del som var ødelagte. Personalet i butikken henviste meg til å reklamere til deres kundeservice via e-post og vedlegge bilder. De svarte raskt at de ville sende nye til butikken. Etter sju uker så sendte jeg dem en e-post igjen og spurte hvor de hadde blitt av, og fikk da svar at de var levert til butikken for en stund siden, men at de ikke hadde kontaktinformasjonen min så de kunne ikke meddele at de hadde kommet, hmmm. Det tok litt tid, men det ordnet seg bra.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 innlegg
er jo ikke direkte noen "interntransport" det handler om. De har gjort slik at de aktuelle butikkene er godsmottakere, ellers hadde det antagelig havnet på en terminal og utkjøring til privatperson hadde kostet deretter. nå legger de butikken som mottaker og de sluser bare godset videre til personen som skal ha det.
Så reklamasjoner via byggmax webshop stemmer jo på den måten.
Dog så kan man jo fundere på en sak og det er jo om det ikke gikk an å bestille samme gulv av butikken i spørsmålet?
Så reklamasjoner via byggmax webshop stemmer jo på den måten.
Dog så kan man jo fundere på en sak og det er jo om det ikke gikk an å bestille samme gulv av butikken i spørsmålet?
Bilen min ble rygget på av byggmax truck. Det var en ganske vanskelig prosess før jeg fikk erstatning.F Frazze99 skrev:Den 28 februar bestilte jeg ca 25 m2 laminatgulv fra ByggMax webshop. Den 13. mars kom pakken til den lokale ByggMax butikken i Kalix. Da jeg kom til butikken for å hente gulvet, meddelte en butikkansatt at sendingen var transportskadet men at de dessverre ikke kunne gjøre en skademelding, det var jeg nødt til å gjøre. Litt merkelig synes jeg ettersom det i prinsippet var en interntransport innen ByggMax. Da jeg hadde lastet av gulvet, tok jeg bilder av de skadede pakkene og fylte ut en skaderapport på ByggMax hjemmeside. En uke senere, den 25. mars, da jeg hadde lagt gulvet og gått gjennom alle plankene, kompletterte jeg skademeldingen med det nøyaktige antallet transportskadede planker og ytterligere noen planker som hadde produksjonsfeil. Jeg vedla også bilder av samtlige planker.
Nå har det gått litt over to måneder uten at jeg har hørt noe fra ByggMax reklamasjonsavdeling. Er det noen andre som har dårlige erfaringer med ByggMax sin måte å håndtere reklamasjonssaker på? For øvrig handler jeg en del i ByggMax butikken i Kalix hvor personalet er hyggelige og hjelpsomme.
Jeg har kontaktet ByggMax senere. Den 25/4 sendte jeg en forespørsel til ByggMax om reklamasjonen. For et par uker siden chattet jeg med kundeservicen deres som lovet å ta saken videre. Forrige uke tok jeg opp reklamasjonen i den lokale Byggmaxbutikken som også lovet å kontakte deres reklamasjonsavdeling.S Sernando skrev:
Jeg har hatt samme problemet. En bestilling kom i en del og en rest til lokale Byggmax. Men jeg fikk ingen avi/sms etc for resten. I stedet rotet de fram den når jeg kom og spurte om de hadde fått restforsendelsen.S S.Hellman skrev:Har bare reklamerte en gang. Hadde bestilt noen kasser med dekorsten og det var en del ødelagte.
Personalet i butikken henviste meg til å reklamere til deres kundeservice via mail og vedlegge bilder. De svarte raskt at de skulle sende nye til butikken. Etter sju uker så mailet jeg dem igjen og spurte hvor de hadde tatt veien, og fikk da svar at de var levert til butikken for en stund siden men at de ikke hadde mine kontaktopplysninger så de kunne ikke gi beskjed at de hadde kommet, hmmm.
Det tok litt tid men det ordnet seg bra.
Samordningen mellom butikkene og sentralt virker å være så som så.
Jeg har samme erfaring, kjøpt gulv fra Byggmax ved 3 anledninger med levering til butikk. Ved 2 anledninger har en eller flere pakker vært transportskadet, har tatt flere måneder å få erstatning selv om den til slutt kommer.F Frazze99 skrev:Den 28 februar bestilte jeg ca 25 m2 laminatgulv fra ByggMax webshop. Den 13 mars kom pakken til den lokale ByggMax butikken i Kalix. Da jeg kom til butikken for å hente ut gulvet, meddelte en butikkansatt at sendingen var transportskadet, men at de dessverre ikke kunne gjøre en skademelding, det måtte jeg gjøre. Litt merkelig, synes jeg, siden det i prinsippet var en interntransport innen ByggMax. Da jeg hadde lastet av gulvet, tok jeg bilder av de skadede pakkene og fylte ut en skaderapport på ByggMax sin hjemmeside. En uke senere, den 25. mars, når jeg hadde lagt gulvet og gått gjennom alle plankene, kompletterte jeg skademeldingen med det eksakte antallet transportskadede planker og ytterligere noen planker som hadde produksjonsfeil. Jeg vedla også bilder av alle plankene.
Nå har det gått drøyt to måneder uten at jeg har hørt noe fra ByggMax reklamasjonsavdeling. Er det noen andre som har dårlige erfaringer med ByggMax måte å håndtere reklamasjonssaker? For øvrig handler jeg en hel del i ByggMax butikken i Kalix, hvor personalet er trivelige og hjelpsomme.
Må være veldig ueconomisk for Byggmax å jobbe på denne måten. Vare, transport, kundeservice, reklamasjonsavdeling osv helt unødvendig i stedet for å emballere ordentlig.
Man håper at ens kunder ikke forstår hvordan man skal opptre i saken og stikker hodet i sanden. Ganske vanlig hos useriøse aktører.J Jomp3 skrev:
Hva jeg ikke forstår er hvordan man som kunde forlater butikken med en skadet vare fra starten av? Da har man jo liksom akseptert skaden.
Man har et gulv som må legges og har satt av tid til å gjøre det, uten å ta med noe fra butikken har jeg jo brukt opp en hel helg unødvendig. Jeg har ved begge tilfellene lagt gulvet til siste plankerekke og deretter ventet på erstatningspakke.Cheesen skrev:
Jeg har skrevet om en egen lignende opplevelse i en annen tråd. Byggmax kundesupport er den verste jeg har opplevd. Dessverre er du ikke alene. Send en mail til ARN. Jeg fikk tilbakemelding ganske raskt.F Frazze99 skrev:Den 28 februari bestilte jeg ca 25 m2 laminatgulv fra ByggMax nettbutikk. Den 13. mars kom pakken til den lokale ByggMax butikken i Kalix. Når jeg kom til butikken for å hente gulvet, meddelte en butikkanstilt at sendingen var transportskadet, men at de dessverre ikke kunne gjøre en skademelding, det var jeg nødt til å gjøre. Litt merkelig synes jeg, siden det i prinsippet var en interntransport innen ByggMax. Når jeg hadde lastet av gulvet, tok jeg bilder av de skadede pakkene og fylte ut en skaderapport på ByggMax sin nettside. En uke senere, den 25. mars, når jeg hadde lagt gulvet og gått gjennom alle plankene, kompletterte jeg skademeldingen med det eksakte antallet transportskadede planker og ytterligere noen planker som hadde produksjonsfeil. Jeg vedla også bilder av alle plankene.
Nå har det gått drøyt to måneder uten at jeg har hørt noe fra ByggMax sin reklamasjonsavdeling. Er det noen andre som har dårlige erfaringer med ByggMax sin måte å håndtere reklamasjonssaker på? For øvrig handler jeg en del i ByggMax butikken i Kalix hvor personalet er trivelige og hjelpsomme.
Når man behandler kunder på dette viset, at kundene skal gjøre deres jobb ved en reklamasjon da synes jeg at man kan legge ned hele forretningen. skammelig useriøst.J Jomp3 skrev:Jeg har samme erfaring, kjøpt gulv fra Byggmax ved 3 anledninger med levering til butikk. Ved 2 anledninger har en eller flere pakker vært transportskadet, har tatt flere måneder å få erstatning selv om den til slutt kommer.
Må være veldig uøkonomisk for Byggmax å jobbe på denne måten. Vare, transport, kundeservice, reklamasjonsavdeling osv helt unødvendig i stedet for å emballere ordentlig.