Det går sikkert med fix/fog, men jeg lurer på om det ikke vil gå tilbake til pulverform etter en tids bruk?
Jeg kjøpte spislera på bauhaus til min kjøkkenspis, det burde du kunne bruke.
Takk for tipsene, får se om jeg tester med fix eller fug først og så ildfast leire eller peisleire om det pulveriseres.
Inspo nedenfor, der bollen kommer fra en ødelagt webergrill som har litt hull i bunnen (som også er veldig tynn), derfor tenkte jeg at noen cm mørtel av noe slag kunne være bra.
Skal du ha plåt direkte under så vil bruk garantert sprekke og gå i småbiter.
Legg et nett over hullene og deretter et lag grus for å beskytte både plåt og nett.
Jeg personlig ville satt inn en pastainnsats fra IKEA (for 5 l gryter) og deretter fyre i den, men det er mest for å spare ved og gi en jevn varme. Legg fortsatt et nett i bunnen av grillen.
Skal du ha metall direkte under så kommer mørtel garantert til å sprekke og gå i småbiter.
Legg et netting over hullene og så et lag grus for å beskytte både metall og netting.
Jeg personlig ville ha satt inn en pastainnsats fra IKEA (for 5 l gryter) og så fyre i den, men det er mest for å spare ved og gi en jevn varme. Legg fortsatt et netting i bunnen av grillen.
Jeg skal teste med grus! Men det hadde vært fint om grusen "satt fast" da jeg tenkte å bygge den så man kan rotere selve skålen om man skulle ønske å ha den helt horisontalt. Tror dog at den mest sannsynlig vil være vinklet som på bildet ovenfor.
Liker ideen med dørslaget! Skal teste det også, googlet litt på det og det ser ut til å være en god måte å fyre opp kongler på, som jeg har enorme mengder av
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.