Uansett hvor jeg kjøper virke så ligger det aldri i nærheten av 15%. Normalt er 18-20% på det man finner på byggevarehus. Er det fordi det lagres utendørs (under tak) og at det må lagres innendørs for å komme ned i 15%?

J Jimmy Alenius skrev:
Uansett hvor jeg kjøper trevirke så ligger det aldri i nærheten av 15%. Normalt er det 18-20% på det man finner på byggmarkeder. Er det fordi det oppbevares utendørs (under tak) og at det må oppbevares innendørs for å komme ned i 15%?
Utendørs ligger årsmedelvärdet på ca 85% det tilsvarer ca 18-20% fuktkvote tror jeg. Tar du inn trevirket vil det tørke (og endre form)

J Jimmy Alenius skrev:
Uansett hvor jeg kjøper virke, så er det aldri i nærheten av 15%. Normalt er 18-20% på det man finner på byggevarehus. Er det fordi det lagres utendørs (under tak) og at det må lagres innendørs for å komme ned til 15%?
Nysgjerrig på hva du bruker for protimeter

J Jimmy Alenius skrev:
Uansett hvor jeg kjøper virke, så er det aldri i nærheten av 15%. Normalt er 18-20% på det man finner på byggevarehus. Er det fordi det lagres utendørs (under tak) og at det må lagres innendørs for å komme ned til 15%?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.