28.600 lest ·
33 svar
29k lest
33 svar
EPS Betong på trebjelkelag, tykkelse?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Volumvekten for EPS-betong er 480 kg/m3. Det er riktignok lite sammenlignet med vanlig betong som ligger på 2300 kg/m3, men ikke ubetydelig. Flytsparkel har en volumvekt på 2200 kg/m3 i fersk tilstand. Klinker har samme volumvekt som betong. En 1 cm tykk plate veier altså 23 kg/kvm. Summer alle vektene per kvadratmeter med de aktuelle tykkelsene og se hva du kommer fram til. Legg til en nyttelast på 200 kg/kvm.
Tror nå at jeg har bestemt hvordan jeg skal gå fram:
Jeg kortlar cc 300mm med 45x70mm, skruvlimmar 22mm sporet sponplate.
Fester et lag gulvgips med Bostik Rep & Fix (istedenfor ardex s48). Så på med flisene.
Ingen innvendinger på dette, forenklinger/feil i mitt opplegg?
Jeg takker veldig mye for alles hjelpsomme svar, og for at dere har brukt tid på å hjelpe meg!
Jeg kortlar cc 300mm med 45x70mm, skruvlimmar 22mm sporet sponplate.
Fester et lag gulvgips med Bostik Rep & Fix (istedenfor ardex s48). Så på med flisene.
Ingen innvendinger på dette, forenklinger/feil i mitt opplegg?
Jeg takker veldig mye for alles hjelpsomme svar, og for at dere har brukt tid på å hjelpe meg!
Allvitende
· Västra Götaland
· 11 966 innlegg
Blir nok bra. Om du har ekstra rom øk på bjelkene på høyden.
Kiilto har en beskrivelse der man bruker deres flytfix istedenfor, betydelig billigere enn Bostik.T TechChad skrev:Tror nå at jeg har bestemt hvordan jeg skal gå fram:
Jeg kortler cc 300mm med 45x70mm, skrulimrer 22mm sporet sponplate.
Fester et lag gulvgips med Bostik Rep & Fix (i stedet for ardex s48). Deretter på med flisene.
Ingen innvendinger på dette, forenklinger/feil i mitt oppsett?
Jeg takker veldig mye for alles hjelpsomme svar, og for at dere har tatt tiden til å hjelpe meg!
http://www.kiilto.se/files/attachme...uren_golvvarme_i_sparskiva_pa_trabjalklag.pdf
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Nei, men ifølge f.eks. lenken Peter2400 lenket til, så er det ok med 600cc. At jeg kortler er for å øke stivheten, samt forsøke å få gulvet i nivå så mye som mulig.J justusandersson skrev: