5.106 lest ·
18 svar
5k lest
18 svar
Enkleste måte å få ut denne skruen?
Hei!
Trenger å få bort noen skruer av typen i henhold til bildet. Har lyst med lampe og det ser ut til å være riflet innerst på skruen, men av skruens første halvdel ser innvendige vegger helt glatte ut. Jeg antar at det finnes et verktøy som egner seg for fjerning? Noen som har peiling?
Takk på forhånd!
Trenger å få bort noen skruer av typen i henhold til bildet. Har lyst med lampe og det ser ut til å være riflet innerst på skruen, men av skruens første halvdel ser innvendige vegger helt glatte ut. Jeg antar at det finnes et verktøy som egner seg for fjerning? Noen som har peiling?
Takk på forhånd!
Om du har tilbake skruen som hører til, skru den inn slik at den gjenger litt, slå deretter inn skruen så langt det går. Da vil pluggen utvide seg og kan trekkes ut med en tang.
Ellers går det å klippe bort hatten og trykke inn det som blir igjen i veggen.
Ellers går det å klippe bort hatten og trykke inn det som blir igjen i veggen.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 183 innlegg
Andre metoden alle ganger.Andreas La Motte skrev:
Med den første metoden risikerer man alltid å slå ut gjenggangen i ekspanderens ende. Da blir man stående med en løs skrue som heller ikke går an å få ut.
Nå var det lenge siden jeg brukte mollyplugg, men finnes det ikke ofte en brottanvisning i dem? Så det burde være nok å bryte litt forsiktig med en skrutrekker på den ytre delen så skal den slippe.
Ellers ville jeg foreslå å bore ut den med rundt en 8mm metallbor. Det føles som den minst voldelige måten å få bort pluggen.
Ellers ville jeg foreslå å bore ut den med rundt en 8mm metallbor. Det føles som den minst voldelige måten å få bort pluggen.
Og boret hogger seg fast i mollyen, den begynner da å snurre i gipsen og fräser et stort hull, riktignok går det an å sparkle igjen hullet.P PatrikJo skrev:Nå var det lenge siden jeg brukte mollyplugg, men det pleier vel å være en bruddanvisning i dem? Så det burde holde å bryte litt forsiktig med en skrutrekker på den ytre delen så skal den slippe.
Ellers ville jeg foreslå å bore ut den med rundt en 8mm metallbor. Det føles som den minst voldsomme måten å få bort pluggen.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 183 innlegg
Duo-max er ellers min favoritt fra før. Krever ikke verktøy for å montere, fungerer bra til både enkel og dobbelgips, og når man skal fjerne den drar man bare ut plast-ringen og klipper av den. 
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 innlegg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5.623 innlegg
Øverste delen/skiven på Mollyskruen pleier å være lett å få løs med en tang. Ta tak og vipp litt så pleier den å løsne. Resten putter du bare inn i veggen, sett en spiker i hullet og slå til bare. Hullet får du sparkle igjen.F Feskekörka skrev:
Å dra ut en Mollyskrue fra veggen fungerer hvis man vil ha et hojed hull i veggen.
Bygningsveteran
· 2 742 innlegg
Blir ikke et kjempestort hull om man gjør som innlegg 3 beskriver.H HEM2121 skrev:Øverste delen/bakken på Mollyskruen pleier å være lett å få av med en tang. Ta tak og vipp litt så pleier den å gå av. Resten putter du bare inn i veggen, sett en spiker i hullet og hamre til bare. Hullet får du sparkle igjen.
Å dra ut en Mollyskrue fra veggen fungerer hvis man vil ha et kjempestort hull i veggen.
Skru inn skruen igjen, slå litt på skruen så mollypluggen retter seg ut som den var da den ble satt inn, så er det bare å dra den ut på samme måte som den gikk inn