Har et fanergulv i tre av merket Golvabia over hele leiligheten.
Sitter perfekt overalt bortsett fra akkurat utenfor en dør hvor det har blitt en glippe på 3-4 mm.
Den synes og er utrolig irriterende :S

Hvordan løser jeg dette?
Et alternativ er jo selvfølgelig å fjerne hele gulvlisten, justere bordet og deretter sette listen tilbake igjen.
Ulempen med det er at jeg sikkert kommer til å gjøre skade på listen, veggen eller begge, noe som innebærer maling, fuging, maling igjen osv. (altså mye arbeid).
Andre tips til hvordan man kan justere bordet en anelse? Noe verktøy som kan hjelpe meg?

Se vedlagte bilder.
Bilde 1 er av selve glippen.
Bilde 2 er glippen på litt lengre avstand hvor man ser at gulvbordet går helt til veggen (beklager uskarpt bilde).

• Nærbilde av en glippe på 3-4 mm mellom to trelaminatplanker ved døren, mot en sokkel.
  • Glippe på 3-4 mm mellom tregulv og vegg ved døren, med tydelig åpning i åkeren. Veggen er hvit, gulvet i treverk. Temperaturen i bildet er litt sløret.
Enten bland spon av gulvets materiale og trelim, eller sparkel med tresparkel.

Test først
Skru fast en solid kloss og så slå alternativt bryt med brekkstang mot vegg inn i glippen hvis det ikke er limt gulv, og sparkel igjen hullene av skruene som bør være kloss + gulvtykkelse..lange.

Prøv å sparke den sammen
Ikke bruk sko med såle som lager svarte merker bare

Koste skrev:
Enten blande spon av gulvets materiale og trelim, eller sparkle med tresparkel.

Test først
Skru fast en skikkelig kloss og så slå alternativt bryt med kubein mot vegg inn glipen om det ikke er limt gulv, og sparkle igjen hullene av skruene som bør være kloss + gulvtykkelse..lange.
Høres veldig avansert ut og som at det lett kan bli skader og etterarbeid.
Det er et vanlig finérgulv, klikkgulv altså.

para skrev:
Prøv å sparke den sammen
Ikke bruk sko med såle som lager svarte merker bare
Takk for tipset, vanskeligere enn det var det ikke.
Jeg sparket barfot og fikk litt grep.
3 raske spark og nå sitter det perfekt :P

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.