S
Jeg hadde noen pakker Huntonit symfoni fra før og benyttet anledningen til å sette det inn i sommerhytta. Problemet er at jeg feilvurderte størrelsen og forbruket på platene. Jeg målte én plate og "glemte" at taket presses inn i den forrige platen. Nå har jeg en 45 mm glippe til veggen.

Jeg vurderte en liggende 43 mm skyggeliste, men spørsmålet er om den dekker helt? Finnes det noe bredere alternativ? skyggeliste, hulkillist eller annen list? Kjennes surt å dra for å kjøpe en pakke til, når jeg bare trenger 2 plater og dessuten bare må bruke 45 mm av dem.

Min første og største feil i min byggekarriere.

L
En tynn 75 (45) malt planke rundt som en ram kanskje ikke feil, taklister kommer nok ikke til å dekke

S
Jeg hadde en bit gulvlist som jeg testet, som var 56 mm. Den passet bra og er i samme farge 0502-y som taket.

Men blir man ikke klassifisert som en idiot som har en slik list i taket? Som dessuten ligger.

Hadde nok satt 56 eller 69mm hullkjernebjelke.

L
Hvorfor ikke med en sokkel, spenn opp den og se hvordan det ser ut, flere i huset kan ha meninger
en hulkillist i de grovtykkelsene kan se litt tung ut, men dere velger

S Stadsfiskalen skrev:
Men blir man ikke klassifisert som idiot som har en slik list i taket? Som dessuten ligger.
Det kalles vel nytenkning …

Om det er en sommerhytte kanskje vanlig ytterpanelbord 16x70 som ramme rundt taket ville sett bra ut. Finnes også som 22x45 om rommet er lite.

Edit/ Ser når jeg leser tråden litt mer nøye at @Liteavvarje i prinsippet allerede har foreslått dette.

Sist redigert:
S
Ok, jeg forstår. Men er det noen forskjell på det dere har foreslått mot for gulvlister 12x56?

Synes dere at jeg bør gjære dem i innerhjørner, eller skal jeg gjøre som ved gulv i innerhjørner, å sette dem sammen kant i kant?

L
Gulvlister er rundede og kanskje ser litt morsomme ut i taket, mens en planke blir litt mer markant som en ramme, om du vil kan du maskinslipe og lasere den i nyanse med lys pigment. Siden det er tre vil det mørkne med årene og skille seg litt mye fra huntoniten. Det unngås med pigment til ca. 50%.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.