Jeg skal trekke elementrør i veggen, er det noen som har bilde av en pen løsning på gjennomføring gjennom OSB og gipsplate samt innfesting inne i veggen?

Er det tillatt å skjøte elementrør inne i vegg?
 
Har ingen bilde på pen løsning men det er absolutt forbudt å ha skjøter i vegg.
 
Elemetrør/varmeinstallasjon kan skjøtes skjult, men man får aldri legge vannrør i en yttervegg.
Ferskvann skal aldri skjøtes skjult.
 
KalleKe
Toomz Toomz skrev:
Har ingen bild på snygg løsning men det er absolutt forbudt å ha skjøter i vegg.
Ikke for oppvarming "vel"?

Derimot for tappvann får man ikke ha det slik om man vil at forsikringer etc skal gjelde.
 
Jeg tok feil. Var bombesikker på at all form for vannledning i vegg skal være uten skjøt.
Jeg hadde unngått skjulte skjøter til det siste uansett.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.