Har bygget et elementbeskyttelse i mdf og rottingnett på fronten. Kjente nå på undersiden av topplaten at det var veldig varmt. Er dette noe man skal være bekymret for?
 
  • Elementbeskyttelse i MDF med rottingnett foran, plassert ved siden av vask på et flislagt bad. Saks og såpeflaske på vasken.
Er de et el element, så er de ikke bra.
Men om de er et vannbåret element så er de greit.
Men du burde kanskje lage flere hull i toppen så du får ut varmen.
 
T Timmermannen77 skrev:
Er de et el element, så er de ikke bra.
Men om de er et vannbåren element så er de rolig.
Men du skulle kanskje lage flere hull på toppen så at du får ut varmen.
Ok, ja det er et el element. Hvordan vet man hvor mange hull/linjer som er tilstrekkelig? Skal man bare kjenne sånn at toppen ikke blir for varm?
 
  • Et elektrisk varmeelement montert på en flislagt vegg, sett fra siden med synlige luftventiler på toppen.
Jeg ville aldri bygge inn et el element. Det står sannsynligvis i produsentens instruksjoner at det ikke er tillatt. Ikke så bra hvis det blir overopphetet og begynner å brenne.
 
  • Liker
Dilato og 2 andre
  • Laddar…
Ei sa peitä (eller hur det stavas). El-element pleier alltid ha en plakat om at det ikke får tildekkes.
 
  • Elsker
  • Liker
MatsBengtsson89 og 1 annen
  • Laddar…
Fin bygg, som du sikkert har tenkt å male? Men jeg ville ikke ha dekket et varmeelement :( kan gå dårlig ganske raskt.
 
H henche skrev:
Ei sa peitä (eller hur det stavas). El-element brukar alltid ha en skylt om att det inte får övertäckas.
Den eneste setninga på finsk alle svensker kan. Foruten Musta kissa😱.
Ovnen må ikke tildekkes, sier nordmennene.

Så den må nok ventileres bedre. Større åpninger på toppen. Men skikkelig varm vil den alltid forbli.

Gjør en test. Sett den på full effekt i noen timer.
Klarer den det, klarer den lengre tid også.
 
  • Liker
Gårdsdrömmar87 og 1 annen
  • Laddar…
Skaff deg en god brannforsikring
 
  • Liker
snaggletooth
  • Laddar…
DE73 DE73 skrev:
Jeg ville aldri bygge inn et el element. Står sannsynligvis i produsentens instruksjoner at det ikke er tillatt. Ikke så bra hvis det blir overopphetet og begynner å brenne.
Ha det uten innbygning. Spray platen med WD40 for rustbeskyttelse.
 
Bruker ikke folk hjernen lengre, eller?
 
  • Liker
Dilato
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.