Med dine forutsetninger kan jeg ikke lage en sandkasse, jeg ville aldri lagt noe markduk.
Sandkasse er en så kort tid i barnas historie, eller tenker du at de sitter i sandkassen med sine kompiser når de er 19?
Med dine forutsetninger kan jeg ikke lage noen sandkasse, jeg ville aldri lagt noe markduk.
Sandkasse er så kort tid i barnas historie, eller tenker du at de sitter i sandkassen med sine venner når de er 19?
Protte
Du mener at du ikke kan lage en sandkasse om en markduk må legges under?
Markduken kostet 32 spenn. Klippe til og legge ut tok ikke mer enn noen minutter. Hva skulle ulempen med en markduk være, uansett hvordan man gjør det?
Doble duker så klart, som en annen skrev. Så må du ha lokk. Så ikke kattene tisser. Så kanskje du skaffer flere barn så regn med at den der kassen kommer stå der ganske lenge så velg et bra sted. Til slutt, men ikke minst, det er ganske smart å ta et sted som gir skygge de varmeste timene på dagen. Barn kan leke utrolig lenge med banale ting. Så om de skulle elske sandkassen så kan det være bra at den står på et strategisk bra sted så du kan sitte i en solstol og drikke for sterke drinker mens barna leker i skyggen (så har jeg gjort iallfall. Ja, jeg er ganske fornøyd med meg selv de gangene man kan unne seg drinker og barna leker selv)
Kanskje en smaksak eller kanskje finnes et rett svar men barna har lagt seg, fruen likeså, jeg er ferdig med hverdagen og nå vil jeg kose meg ved å komplisere enkle ting
Har en sandkasse av tre - bare vegger og lokk (ingen bunn) som jeg har gravd ned i hagen.
Under kassen har jeg lagt en markduk. Jeg skulle akkurat ut og klippe kantene på duken som stikker ut da jeg begynte å fundere på om jeg virkelig hadde gjort riktig. Jeg har altså lagt duken som vist på bilde 1 nedenfor. Duken er utenfor sandkassen. Jeg tenkte at det var bedre enn bilde 2 der gress og annet eventuelt kunne ta seg mellom duk og kasse. Og markduken er jo der nettopp for å forhindre planter inn i kassen og sand ut i jorden. Men spørsmålet er om ikke duken heller skal stenge ute sand fra å havne under kassen, noe som jo ikke skjer i 1. Hvis man sitter/går på kassen så blir den vel beveget sånn at litt sand av gangen havner mellom kasse og duk og da har man jo isteden sand på sidene og kassen skyter i høyden om dere skjønner hva jeg mener. Fortsatt i duken men på utsiden av kassen. Spiller nok egentlig ingen rolle hvordan jeg gjør det for sandkassen var billig og det er ikke hele verden om den skulle trenge å rives/erstattes senere.
Finnes det noen korrekt måte, hvordan ville dere ha gjort det eller har gjort? Markduk innenfor eller utenfor sandkassen? 1 eller 2?
[bilde]
Jeg setter pris på hverdagslyrikken i
"Kanskje en smaksak eller kanskje finnes et rett svar men barna har lagt seg, fruen likeså, jeg er ferdig med hverdagen og nå vil jeg kose meg ved å komplisere enkle ting "
(En øl i sofaen foran tegnefilm-Spiderman med barna)
PPlantarn skrev:
Kanskje en smaksak eller kanskje finnes et rett svar men barna har lagt seg, fruen likeså, jeg er ferdig med hverdagen og nå vil jeg kose meg ved å komplisere enkle ting
Har en sandkasse av tre - bare vegger og lokk (ingen bunn) som jeg har gravd ned i hagen.
Under kassen har jeg lagt en markduk. Jeg skulle akkurat ut og klippe kantene på duken som stikker ut da jeg begynte å fundere på om jeg virkelig hadde gjort riktig. Jeg har altså lagt duken som vist på bilde 1 nedenfor. Duken er utenfor sandkassen. Jeg tenkte at det var bedre enn bilde 2 der gress og annet eventuelt kunne ta seg mellom duk og kasse. Og markduken er jo der nettopp for å forhindre planter inn i kassen og sand ut i jorden. Men spørsmålet er om ikke duken heller skal stenge ute sand fra å havne under kassen, noe som jo ikke skjer i 1. Hvis man sitter/går på kassen så blir den vel beveget sånn at litt sand av gangen havner mellom kasse og duk og da har man jo isteden sand på sidene og kassen skyter i høyden om dere skjønner hva jeg mener. Fortsatt i duken men på utsiden av kassen. Spiller nok egentlig ingen rolle hvordan jeg gjør det for sandkassen var billig og det er ikke hele verden om den skulle trenge å rives/erstattes senere.
Finnes det noen korrekt måte, hvordan ville dere ha gjort det eller har gjort? Markduk innenfor eller utenfor sandkassen? 1 eller 2?
Doble duk selvfølgelig, som en annen skrev. Så må du ha lokk. Så ikke kattene tisser. Så kanskje du får flere barn så regn med at den der kassen kommer til å stå der ganske lenge så velg et bra sted. Sist, men ikke minst, det er ganske smart å ta et sted som gir skygge de varmeste timene på dagen. Barn kan leke utrolig lenge med banale ting. Så om de skulle elske sandkassen så kan det være bra at den står på et strategisk godt sted slik at du kan sitte i en solstol og drikke for sterke drinker mens barna leker i skyggen (så har jeg gjort iallfall. Ja, jeg er ganske fornøyd med meg selv de gangene man kan unne seg drinker og barna leker selv)
Det gjelder jo at barna faktisk bruker lokket, dvs. går jeg ikke husundersøkelse som en kjedelig mann hver natt vil lokket aldri være på. Dessuten er det furutrær i nærheten så alt barnål... ugh.. all denne barnål..
Man skulle hatt hengsler som lukker seg selv. Har ungen tilgang til et søsken kan jo en holde opp mens den andre graver. Teamwork står vel bra på CVet
Naboen bygde en solid sandkasse forrige sommer, med markduk under. Jeg gikk problemet i forkjøpet (min og nabolagets katter) og tilbød meg å lage et beskyttelse til den av førsteklasses plastduk med kanter, så man enkelt kan trekke det på og av. De ble glade da jeg forklarte at den også beskytter mot ugress, som tidligere nevnt kommer ovenfra, i tillegg holder den sanden fuktig, å leke i tørr sand er jo ikke noe gøy. Ble kjempebra……...men nå har maurene flyttet inn.
Så uhyre komplisert det ble, da jeg var i sandkassealder så hadde jeg bare en avstjelt haug med sand, ingen ramme og ingen duk.
Barna mine fikk faktisk en ramme, og en "grävmaskin" og med den havnet en hel del sand utenfor rammen.
Så utrolig komplisert det ble, da jeg var i sandkassealderen så hadde jeg bare en avlempet haug med sand, ingen ramme og ingen duk.
Mine barn fikk faktisk en ramme, og en ”gravemaskin” og med den havnet en hel del sand utenfor rammen.
Protte
Sånn her på Four-Yorkshiremen-temaet. Det trykkede virket før var jo heller ikke å leke med. Men det holdt maurene og ugresset borte. Men kattene...
Nå har jeg fundert på dette besværlige problemet over et par øl og kommet frem til at følgende løsning er best. Dessverre husker jeg ikke riktig hvorfor, så det ville være bra om vi kunne hjelpe hverandre med å komme på det.
Nå har jeg tenkt på dette besværlige problemet over et par øl og kommet frem til at følgende løsning er best. Dessverre husker jeg ikke helt hvorfor, så det hadde vært fint om vi kunne hjelpe hverandre med å komme på det.
Så her på Four-Yorkshiremen-temaet. Det trykkede virket før var jo heller ikke å leke med. Men det holdt maurene og ugresset borte. Men kattene...
Faktisk så var mine barns ramme av noe rivningsvirke så det var ganske morkent når kassen ble avviklet, ingen gift der nei.
Om det vokser all slags gress og ugress i sandkassen så må det skyldes at barna ikke er der nok.
Protte
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.