Det er kanskje dette innlegget av marw77 du har sett:ACME skrev:
"I mitt tilfelle eikefarget lim. Tverr så han jeg limte alt med hvitt før jeg fant en butikk som hadde eikefarget som jeg brukte for å fylle igjen glipe med"
http://www.byggahus.se/forum/golv/76303-ni-som-har-lagt-parkett-i-trappa.html#post901374
Nei, tråden jeg tenker på er eldre (kanskje 1-2 år siden) og da ble det nevnt vanlig trelim i eikefarge. Marw77 ser ut til å ha brukt en type montagelim.Dr.Sofia skrev:
Jeg kjenner til tresparkel, schellack, smeltvoks, putty og alle de variantene, men det er ikke det jeg var nysgjerrig på. Vanlig hederlig PVAc trelim, men i brunt.
I 95% av tilfellene duger det med noe brunt lim (se bort fra møbel/finere snekkering) og da slipper man å søle med hvitlim og slipestøv.
Akkurat nå har jeg typisk nok vanskelig for å komme på noen spesifikke bruksområder, men mange ganger har både jeg og kollegaer ønsket at limet ikke var gråhvitt. Ifølge min hovleverandør har også andre kunder etterspurt nettopp dette.
Nå...det kan dreie seg om å f.eks. fylle opp en liten glipe mellom en kvartstav og en terskel, eller når man skal lime sammen rørrosetter av eik som ikke vil passe perfekt sammen.
Klikk her for å svare