Hei, holder på med å bygge nytt og ser man på mange nybygde hus, virker det som om man har glemt dette med passende plassering av søppelkassen. "Før" i tiden hadde man jo et metallskap i garasjen (se bilde). Det er jo egentlig ganske bra i stedet for den grønne dunken ved fortauskanten.
Hvordan har dere løst dette?
DD
DD
Ingen som har søppelkassen på et bra sted og er fornøyd med det?!
Ikke ennå, men om noen uker har jeg en mini carport for den om alt går som det er tenkt.
Særdeles enkel konstruksjon. Støpt plate på maks 1x1 meter. Stolpesko, 45x45 regelverk og stående panel opp til tønnehøyde. Intet tak. Tanken er bare at den skal stå igjen om det blåser når den er tom. I dag står den ute.
Særdeles enkel konstruksjon. Støpt plate på maks 1x1 meter. Stolpesko, 45x45 regelverk og stående panel opp til tønnehøyde. Intet tak. Tanken er bare at den skal stå igjen om det blåser når den er tom. I dag står den ute.
Takk mats_o.
Er det noen som har bygget garasje og bygget inn den som på bilde på et nybygg eller hvordan løser man det nå for tiden om man ikke vil ha den synlig i carport eller ved fortauet?
DD
Er det noen som har bygget garasje og bygget inn den som på bilde på et nybygg eller hvordan løser man det nå for tiden om man ikke vil ha den synlig i carport eller ved fortauet?
DD
Det du må tenke på hvis du virkelig bygger den inn et stykke opp fra gaten, er at du selv må huske å ta den frem før søppelbilen kommer, ellers blir den ikke tømt. Med mindre du har veldig snille søppelmenn der du bor.
# bror
# bror
Låner tråden litt. Foruten søppelspannet så har man jo en masse annet også.
Er det noen som har en god løsning for returflasker, papir og glass-sortering ved eller i husene deres? Det ville også vært interessant å se.
Er det noen som har en god løsning for returflasker, papir og glass-sortering ved eller i husene deres? Det ville også vært interessant å se.
Jeg planlegger å bygge et lite skur ved veien. Planen er å ha en liten dør for søppelbøtten, og en litt større for sykler og bilgreier som høytrykksspyleren, vinterdekk, garasjejekken osv. Planen er at skuret skal bli ca 2x3 m i kortenden av min parkeringsplass (på grunn av kupert tomt har jeg ingen mulighet til garasje, men har bare en "rute" for bilen)
Når det gjelder returglass mm så har vi en stor "kiste" med plastbakker på inngangspartiet. Bra å sitte på og når det skal tømmes f.eks. aviser eller glass tar jeg hele plastbakken med i bilen.
Når det gjelder returglass mm så har vi en stor "kiste" med plastbakker på inngangspartiet. Bra å sitte på og når det skal tømmes f.eks. aviser eller glass tar jeg hele plastbakken med i bilen.
Klikk her for å svare