4.341 lest ·
28 svar
4k lest
28 svar
Egnet limtredrager carport?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Selv kom jeg frem til 6,3 kN så da er vi ganske nær hverandre. Hva har du for posisjoner for punktlastene?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Samme som jeg. Hva fikk du for maks nedbøyning?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Hvordan får du fram de tallene?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Litt juks er det nok med FEM, men det forklarer de små forskjellene mot min utregning. Din er sikkert bedre.
Snølastsone 1.5 tilsvarer snølast 1.5 kN/m2 på bakken som man deretter regner om til en snølast på taket med hensyn til blant annet hellingen.
Klimaklasser har å gjøre med treets fuktighetskvot: hvor mye det forventes å bli utsatt for nedbør og andre faktorer. Fuktighet påvirker treets styrke.
Senteravstand 1.2 m innebærer nettopp at de ligger på 1.2, 2.4, ... 6m avstand.
Klimaklasser har å gjøre med treets fuktighetskvot: hvor mye det forventes å bli utsatt for nedbør og andre faktorer. Fuktighet påvirker treets styrke.
Senteravstand 1.2 m innebærer nettopp at de ligger på 1.2, 2.4, ... 6m avstand.
precis, det var en fråga om var de var placerade, de är alltså två per 3 m fritt. Men kommer köra på en 56x225, sen limskruva den mot hammarbandet som är der nå, det har dog bøjet seg mye...S scorp1on skrev:Snøsone 1.5 tilsvarer snølast 1.5 kN/m² på bakken som man så regner om til en snølast på taket med hensyn til blant annet helningen.
Klima klasser har å gjøre med treets fuktighetsgrad: hvor hardt utsatt det antas å være mot nedbør og andre faktorer. Fuktighet påvirker treets styrke.
Senteravstand 1.2 m betyr nettopp at de ligger med 1.2, 2.4, ... 6m avstand.
skulle tro takhellingen er ca 15-20,
Klikk her for å svare