Hei!
Skal kle innsiden av garasjen min med gips.
Jeg har allerede kledd det med OSB-plater.
Bak OSB-platene har jeg en dampsperre, så alle skruer som holder OSB-en på plass sitter jo i stolpene for å ikke perforere plasten.
Mitt spørsmål nå er om gipsen også skal festes i stolpene, med litt lengre skruer, eller om jeg kan bruke virkelig korte gipsskruer og feste i OSB-en.
Tykkelsen er vel ca OSB+gips 12mm+11mm= 23mm.
(Ser dog at korteste gipsskruen ser ut til å være 30mm, så da faller kanskje denne ideen uansett)
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-24303.aspx
Uansett, veldig takknemlig for tips om hvordan dere ville feste gipsplatene!
Mvh
Fredrik