Hei!

Skal kle innsiden av garasjen min med gips.
Jeg har allerede kledd det med OSB-plater.
Bak OSB-platene har jeg en dampsperre, så alle skruer som holder OSB-en på plass sitter jo i stolpene for å ikke perforere plasten.

Mitt spørsmål nå er om gipsen også skal festes i stolpene, med litt lengre skruer, eller om jeg kan bruke virkelig korte gipsskruer og feste i OSB-en.

Tykkelsen er vel ca OSB+gips 12mm+11mm= 23mm.

(Ser dog at korteste gipsskruen ser ut til å være 30mm, så da faller kanskje denne ideen uansett)
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-24303.aspx

Uansett, veldig takknemlig for tips om hvordan dere ville feste gipsplatene!

Mvh
Fredrik
 
Det 'beste' er jo om du drar gjennom OSBn og inn i stenderne. Dels fordi det holder best og også for å slippe å perforere dampsperren.

Jeg festet OSBn med 3,9x30 og deretter gipsen med 3,9x41mm

(har for øvrig malt ferdig taket og satt opp veven på bodveggene - bare 'resten' igjen nå.. ;))
 
Takk for et veldig bra svar!!
Mvh
Fredrik
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.