Vi skal pusse innvendige vegger med gipsmørtel og leter etter en passende mikser å kjøpe.

Vi har ikke mulighet til å ta hele huset i ett sveip, så planen er å ta ett rom av gangen når vi har tid.

Det er for store flater til å bruke bøttevisp, og slik jeg har forstått, trenger man å være minst 3 personer hvis man skal leie sprøyte, så det fungerer ikke heller.

Har noen et forslag til en passende mikser? Den trenger ikke å holde mer enn til ett hus, men skal selvfølgelig ikke være kranglete.

Jeg mener å ha lest et sted at frittfallsblander/trommel ikke er passende for gipsmørtel, men det stemmer kanskje ikke.

Den billigste tvangsblanderen jeg har funnet er "Automix 1801". Finnes for eksempel her:
https://www.p-lindberg.se/skog-och-...askiner/detaljer/tvaangsblandare-automix-1801

Vet ikke om den kunne funke.

Siden overflaten vil bli synlig og vi vil etterfylle så lite som mulig, antar jeg at løse bøtter kan være en fordel, så man slipper gamle inntørkede biter fra blanderen. I tillegg kan man lett skylle bøttene ute uten å måtte ta ut hele maskinen.

Vi kunne selvfølgelig kjøpe en mer profesjonell maskin som Soroto, Baron, Atika eller lignende, men det forutsetter at vi kan selge den når vi er ferdige. Den må dessuten stå utendørs for å kunne rengjøres etter hver blanding, for jeg antar at vi ikke rekker å kjøre en omgang til før det har tørket fast i maskinen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.