Snakket nettopp med en kvinne på et firma som bygger hus i leca isoblokk. Hun mente at de aldri ville bruke Ytong/lettbetong fordi man da får slike problemer med fukt..???!!! ???

Joda, Ytong er fuktig, men man må jo la fukten tørke ut før man fortsetter byggingen! :-/

Har noen her erfaring med eller hørt om noen som har fått problemer med fukt i Ytong-/lettbetonghus?

Ja, jeg tror det ville være interessant å se "tekniske fakta" og en sammenligning mellom ulike steinmaterialer. Om ikke annet så for min egen interesse skyld. Har lett etter dette men ikke funnet noen sammenstilling...

Takk, jeg får prøve der...

Hvis noen andre har kunnskap i emnet ville jeg vært veldig takknemlig for litt interessant info. :)

Når jeg ringte Ytong, snakket han varmt om den metoden og materialet og snakket nedsettende om Leca isoblokk.

Han sa at y-tong har en mye bedre isoleringsevne sammenlignet med Leca isolerblokk.

Det samme skjedde når jeg ringte Leca. Deres materiale var mye bedre og Y-tong var ikke like bra.

;D ;D lurer på hvem som har rett ;D ;D

Sweli skrev:
Når jeg ringte Ytong, snakket han varmt om den metoden og materiale og snakket nedlatende om Leca isoblokk.

Han sa at y-tong har en mye bedre isolasjonsevne sammenlignet med Leca isolerblokk.

Det samme skjedde når jeg ringte Leca. Deres materiale var mye bedre og Y-tong var ikke like bra.

;D ;D lurer på hvem som har rett  ;D ;D
Akkurat! jeg har gjort nøyaktig det samme og med samme resultat. Hadde vært virkelig gøy å høre en uttalelse fra en UAVHENGIG sakkyndig person!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.