Jeg er ikke sikker på hva det kalles nederst på huset. Har et eldre hus med trepanel og grävlingsvänliggrund. Besøkte Ulva kvarn som hadde gjort så fint med rød plate nederst, og nå lurer jeg på hvor det finnes å kjøpe, og hvordan ville dere, med erfaring, feste det. Takk for svar.

• Rød metallplate festet på nedre del av trepanel på hus, med steiner og grus ved bakkenivå.
  • Rød metallplate installert nederst på et hus med trepanel, festet med skruer. Stein- og grusbunn med noen gressstrå vises nederst.
  • Rødmalt trepanel på et hus med synlig grunnmur av murstein og litt gress i forgrunnen.
For å feste inn en slik plate bør du jo ta bort lokkpanelet så den havner bak denne, noe som er et arbeid i seg selv. Så vil du antagelig måtte bytte iallfall et par av disse lokkbrettene.

Du bør også se på hvordan grunnmuren din er ventilert, så du ikke dekker til eventuell ventilasjon som skal være der, i så fall kan du måtte sette inn ventiler på 'bra'
steder.

Dette ville nok passe best å gjøre om du likevel planlegger en større fasaderehabilitering, vil jeg tro.

Sokkelbeslag ser det ut til at platen heter:
images

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.