Hei !
Under mitt dreneringsarbeid kan jeg bare konstatere at mitt dreneringsrør ikke vil kunne havne på det ideelle nivået, dvs. nedenfor sålens underside - Dessverre! Berget kan jeg ikke gjøre noe med, noe som betyr at over en kortere strekning blir det: toppen av dreneringsrøret = toppen av sålen. Samt over en 4-metersstrekning vil røret ligge ved siden av sålen. Kan man likevel lykkes med å få tørt på innsiden og kunne bruke kjellerrommet med sokkene på?
Er det noen som har erfaring med lignende situasjon, og kan si hvordan det ble til slutt, er jeg meget takknemlig. Hilsener/GunSjo

Sist redigert:
Jeg ville sagt vekk med berget :)
Med snigeldynamitt kan du jo gå nær sålen uten problemer

Jeg har brukt snegle-dynamitt og fjernet en del stein. Den fungerer over forventning. Men jeg er litt redd for å bruke sneglen nær husveggen. Vi bor i et villaområde hvor flere av mine naboer har hatt lignende problemer. En nabo brukte snegle-dynamitt for nær huset, noe som førte til at altandøren etterpå ikke gikk å få opp, mao. huset satte seg i forbindelse med at fjellet sprakk under sålen. Har dog boret ytterligere antall hull som jeg skal lade. Prøver å være nøye og ikke ha det for travelt. /GunSjo

Det er ikke nødvendig å "sprenge" rett ved huset. Gå et stykke ut så du føler deg trygg. Vil du kunne gå i strømpelesten øker sjansen for å kunne gjøre det hvis du får dreneringen under sålen. Tenk deg at du står med danseskoene dine i en vannpytt der vannet dekker halve sålen. Kan anta at du før eller senere blir fuktig på føttene. Sålen kan derimot ikke trekke seg unna når det blir vått. :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.