Hei! Har oppstått et problem.
Har fjernet et gammelt støpejernsrør avløpsstamme for det finnes en ny stamme.
Jeg trodde det var helt ubrukt men viser seg når jeg fjernet siste delen på loftet at ftx aggregatet har sin drenering på den stammen...
Hva kan jeg gjøre nå for å fikse dreneringen?
Har fjernet et gammelt støpejernsrør avløpsstamme for det finnes en ny stamme.
Jeg trodde det var helt ubrukt men viser seg når jeg fjernet siste delen på loftet at ftx aggregatet har sin drenering på den stammen...
Hva kan jeg gjøre nå for å fikse dreneringen?
Finnes vel ikke så mye å gjøre annet enn å dra dreneringen til noe annet avløp f.eks. luftingen av avløpet om slik finnes. Holder jo med å lage hull, stikke inn røret, tette rundt og la det dryppe ned i luftingen. Sørg bare for at du får en passende helling på røret og at det er godt isolert hele veien.
Og du har ingen sluk i noe rom "en trapp ned", så du kan gå i veggen et stykke og så ut til sluken?
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Det er nok ingen større risiko for at det fryser. Kondensvann fra varmeveksleren kommer bare dråpevis.B bighenk skrev:
Forslag: begynn med å sette en bøtte under, så du får en oppfatning om vannmengden, og kan dimensjonere dreneringen deretter.
Hva er forresten "sånn der grå isolering som man bare legger rundt røret"?
Skumplast? I så fall duger det nok bra.
Sjekket nettopp mitt kondensavløp. Det er isolert med ca. 3 cm glassfiber med papp den første halvmeteren, deretter dyker det ned under loftisolasjonen på vei til avløpsventilasjonsrøret. Har fungert bra i over 30 år, så det holder trolig.
Klikk her for å svare





