Går det bra å skruve Essve Lettbetongskrue ved svillmontasje med en slagskrutrekker eller er en skrutrekker med justerbart moment nødvendig?

Gjelder montasje av 45mm svill i leca.

Essve skriver: "Bruk gjerne momentskrutrekker og en lav hastighet for å unngå overtrekking.". Skal jeg tolke "gjerne" at det går bra med slagskrutrekker?:D

Lenke til skruetype: https://www.essve.se/essvese/sv/pro...v/lättbetongskruv-försänkt-skalle-corrseal-46

E
Ingen problemer overhodet med å dra med vanlig dragere. Sørg for å dra på lavt gir og stans når skallen har gått ned i syllen. Det er bra å forbore hullet før man drar i skruen.

Hvordan kan du tolke momentskrutrekker som slagskrutrekker? :)

Drar du lettbetongskruen bare en anelse for hardt så mister du all styrke i den, så dra med "passe" moment.

Nissens
E epw skrev:
Ingen problemer i det hele tatt med å bruke vanlig skrutrekker. Sørg for å bruke lavt gir og stopp når skruen har gått ned i bjelken. Det er bra å forbore hullet før du skrur i skruen.
Nå var jo spørsmålet om han kunne bruke en slagskrutrekker... jeg tolket det som at han ikke har en "vanlig skrutrekker"...

Drar en hel del betongskruv med ”muttermaskin” både 10 og 12 mm men helt uten fasthetskrav
Jeg ville aldri dra noe slikt med slag
Anbefaler i mangel på maskin gammel hederlig håndkraft.....
Veldig ofte som slaget drar i stykker skruen eller hullet

E
Jeg leste litt slurvete men det er ingen fare å dra dem med knack bare man gir seg i tide og ikke overdrar dem. Dette er såklart lettere med vanlig drager.

• Liker
Nissens
  • Laddar…
Perfekt, enda en grunn til å få kjøpe nye verktøy.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.