Er det innvegg, så er gipsmørtel enkelt å bruke. Puss opp først, sett inn et "pusshjørne" i metall og dra av. Vent så til pussen begynner å stivne noe og glatte av til ønsket struktur.
Støvsug nøye bort løst støv og fukt (nesten våt) underlaget før du slår på gipsmørtelen.
Støvsug nøye bort løst støv og fukt (nesten våt) underlaget før du slår på gipsmørtelen.
Trenger overflaten å primes først?anders07 skrev:
Hele betongveggen er også ganske ujevn, kan jeg også der bruke hopspika for å jevne ut alt? Deretter gå på med litt sparkel for å fikse små ujevnheter.
Nei, bare fuktes (og støves av skikkelig), ingen primer.MVJK skrev:
Det er best å få det glatt med pussen, men hvis det ikke kommer noe fukt kan du påføre sparkel.
Husk at gipsputs blir veldig hardt og ikke kan slipes!
Du kan legge på gipsputsen i omganger men da må du la det underste laget være "ujevnt" slik at neste lag fester ordentlig.
Klikk her for å svare
