Hei
Skal bygge et plank ca 210 cm høyt. Liggende bord på annenhver side. Stolpene blir 95x95.
typ noe slik her:
https://www.byggbeskrivningar.se/utvandigt/staket-och-plank/
Noen som har bygget noe lignende og kan dele noen bilder?
I følge byggbeskrivelsen skal de liggende være 45x120 som føles litt klumpete, men kanskje blir det bra symmetrisk når det kommer på plass.
Skal bygge et plank ca 210 cm høyt. Liggende bord på annenhver side. Stolpene blir 95x95.
typ noe slik her:
https://www.byggbeskrivningar.se/utvandigt/staket-och-plank/
I følge byggbeskrivelsen skal de liggende være 45x120 som føles litt klumpete, men kanskje blir det bra symmetrisk når det kommer på plass.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 305 innlegg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2.305 innlegg
O OSTRUNE skrev:Hei
typ noe sånt her:
[lenke]
Ifølge byggbeskrivelsen skal de liggende være 45x120, hvilket føles litt klumpete, men kanskje blir det bra symmetrisk når det kommer på plass

Vi har et sånt som forrige eier av huset har bygget. Alt i alt er det et helt greit pent gjerde, men jeg har en del vedlikehold å utføre den kommende tiden med maling og utskifting av enkelte plank.
Bordene er for øvrig 145x28 og det synes jeg er helt greit smekkert. Det store problemet er at stolpene begynner å råtne og må byttes ut, samt at det trengs stag på to steder så det ikke skal lene.
Takk. Hvor mye er det mellom bordene, ser ut til å være mindre enn 145?Ossian K Olsson skrev:
[bilde]
Vi har et sånt som tidligere eiere av huset har bygget. Alt i alt er det et helt ok pent gjerde, men jeg har en del vedlikehold å utføre tiden som kommer med maling og utskifting av enkelte planker.
Bordene er for øvrig 145x28, og det synes jeg er helt ok nett. Det store problemet er at stolpene begynner å råtne og må skiftes ut, samt at det trengs stag på to steder så det ikke skal lene seg.
Klikk her for å svare