Hei
Skal bygge et plank ca 210 cm høyt. Liggende bord på annenhver side. Stolpene blir 95x95.

typ noe slik her:
https://www.byggbeskrivningar.se/utvandigt/staket-och-plank/


Noen som har bygget noe lignende og kan dele noen bilder?

I følge byggbeskrivelsen skal de liggende være 45x120 som føles litt klumpete, men kanskje blir det bra symmetrisk når det kommer på plass.
 
  • Bilde av en byggbeskrivelse for et dobbeltplank med liggende trebord og stolper, hentet fra byggbeskrivningar.se.
Står det 45 x 120? Det er ikke 22 x 120?
 
Diagram over konstruksjon med trestykker i ulike mål for bygging, inkludert 45x120 bjelker som skal skrus inn.

45x120 er innreliggarne som skal skrus i
 
Nix 45x120 om jeg tolker rett
 
  • Materialsbeskrivelse for planktyper med dimensjoner, inkludert stolpe 95x95 og plank 45x120, for konstruksjonsarbeid.
HogeN HogeN skrev:
[bilde]

45x120 er innreliggarne som skal skrus i
Nei. Jeg skal bygge med liggende, ikke stående bord
 
Ossian K Olsson
O OSTRUNE skrev:
Hei
Skal bygge et plank ca 210 cm høyt. Liggende bord på annenhver side. Stolpene blir 95x95.

typ noe sånt her:
[lenke]


Noen som har bygget noe lignende og kan dele noen bilder?

Ifølge byggbeskrivelsen skal de liggende være 45x120, hvilket føles litt klumpete, men kanskje blir det bra symmetrisk når det kommer på plass
Et slitt trestakett med brede horisontale planker står i en hage, omgitt av grønn vegetasjon. Stolpene ser ut til å trenge vedlikehold.

Vi har et sånt som forrige eier av huset har bygget. Alt i alt er det et helt greit pent gjerde, men jeg har en del vedlikehold å utføre den kommende tiden med maling og utskifting av enkelte plank.

Bordene er for øvrig 145x28 og det synes jeg er helt greit smekkert. Det store problemet er at stolpene begynner å råtne og må byttes ut, samt at det trengs stag på to steder så det ikke skal lene.
 
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
[bilde]

Vi har et sånt som tidligere eiere av huset har bygget. Alt i alt er det et helt ok pent gjerde, men jeg har en del vedlikehold å utføre tiden som kommer med maling og utskifting av enkelte planker.

Bordene er for øvrig 145x28, og det synes jeg er helt ok nett. Det store problemet er at stolpene begynner å råtne og må skiftes ut, samt at det trengs stag på to steder så det ikke skal lene seg.
Takk. Hvor mye er det mellom bordene, ser ut til å være mindre enn 145?
 
Ossian K Olsson
O OSTRUNE skrev:
Takk. Hvor mye er det mellom bordene, ser ut til å være mindre enn 145?
Det er 6 cm. Hele gjerdet er ca 170 cm høyt!

Stolpene er 70x70
 
  • Liker
OSTRUNE
  • Laddar…
O OSTRUNE skrev:
Nei. Jeg skal bygge med liggende, ikke stående bord
^^ viste til centano så han så hvor 45x120 kom fra
 
  • Liker
Centano
  • Laddar…
Bump
Noen andre som har bygd og kan dele noen bilder?
 
Bumper igjen.

Skal bygge dobbeltplank med liggende bord på 95x95 stolper.

Vurderer 28x145 eller 28x120. Hva tror dere blir best?
~170cm høyt.

28x145 med 11,5cm mellomrom på begge sider eller 28x120 med 9cm mellomrom?
 
K
Har du opprettet en ny bruker?
 
Nei, så en gammel tråd og tenkte jeg skriver i den i stedet for å opprette en ny :)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.