Sett stolpene så langt fra hverandre slik at de langsgående bjelkene rekker forbi to "fack", det blir mye stødigere, altså med for eksempel 5,4m langsgående så blir det 2,7m mellom stolpene.
Bygget ett her om uken, brukte 70x70 stolper, jordanker og 28x120 terrassebord. Så gjorde jeg som larsbj skrev med lengden imellom. Tror jeg kjørte 2,4 meter imellom og 4,8 meter terrassebordlengde, og deretter ikke skjøte på samme stolpe
Tror dere ikke at stakettoppene vil henge seg ned etter en stund hvis dere har så langt mellom stolpene? Jeg ville nok ikke hatt mer enn 2 meter mellom om en gang det.
Tror dere ikke stakettspilene vil henge ned etter hvert om dere har så langt mellom stolpene? Jeg ville nok ikke hatt mer enn 2 meter mellom om engang det.
Kommer jo helt an på dimensjonen på den langsgående regelen.
Den lengstgående regelen vil også være 28x120, altså av samme virke og dimensjon som spileene. Kan jeg ha større avstand mellom stolpene hvis jeg bruker 95x95 i stedet for 70x70?
Den lengstgående regelen kommer også til å være 28x120, altså av samme virke og dimensjon som spjelene. Kan jeg ha større avstand mellom stolpene om jeg bruker 95x95 i stedet for 70x70?
Jeg har som sagt ca 2,5 meter mellom mine stolper, mer ville jeg ikke hatt for da blir det svaiete. Ikke på grunn av stolpene, men terrassebordene. Så skal du ha større avstand så må du ha noe grovere enn 28.
Penere med finskåret enn terrassebord til gjerdet synes jeg.
Kanskje det, men jækla praktisk å kunne bygge et gjerde av spillet fra en treterrasse. Så tenkte jeg å male det hvitt, så det kommer til å synes litt mindre at det er impregnert.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.