Først og fremst, trenger du i det hele tatt en bjelke der?
Har du konstatert at veggen er bærende? Basert på det bildet du har vedlagt ser det ikke slik ut.
Dette må så klart bekreftes på tegning eller lignende, har du seksjonstegning av huset?
Edit: planløsning med veggen markert hjelper også.
Først og fremst, trenger du engang en bjelke der?
Har du fastslått at veggen er bærende? Basert på det bildet du har vedlagt ser det ikke slik ut.
Det må selvfølgelig bekreftes på tegning eller lignende, har du seksjonstegning på huset?
Edit: planløsning med veggen markert hjelper også.
Hei!
Jeg har planlagt for at veggen er bærende for å ha både belte og seler. Men nå etter jeg har åpnet opp, mistenker jeg at den ikke er det basert på de små stenderne.
Det meste taler for at veggen er bærende. Det trenger ikke merkes om du ikke har snø på taket. Det er en form for modulbygget typehus. Plate materialet på stavene kan inngå som en del av konstruksjonen, så veggen kan være ganske smal.
Ja, basert på planløsningen ville jeg ikke turt å rive noe uten at en konstruktør ser på det.
@justusandersson
Har du lyst til å forklare om det er noe utover planløsningen du ser på i dette tilfellet? Jeg er ikke kyndig innen området, men ser i alle fall at det ser ut som en hjertevegg for å bære etasjeskillere eller takstoler.
Det gjelder å lese tegningen nøye. Det finnes en trapp opp fra kjelleren og en trapp opp til en øvre etasje. Den øvre trappens plassering nær fasaden tyder på at det er et 1 1/2-etasjes hus. Derfor må hjerteveggen være bærende uavhengig av takstolsutforming. Deretter kan jeg med hjelp av tegningstilen datere tegningen til 1950-60-tallet, noe som gir indikasjoner om produsent/hustype.
Det gjelder å lese tegningen nøye. Det finnes en trapp opp fra kjelleren og en trapp opp til en øvre etasje. Den øvre trappens plassering nær fasaden tyder på at det er et 1 1/2-etasjes hus. Derfor må hjerteveggen være bærende uavhengig av takstolens utforming. Deretter kan jeg med hjelp av tegningsstilen datere tegningen til 1950-60-tallet, noe som gir pekepinner om produsent/hustype.
Trappene var ingenting jeg som amatør la merke til, i alle fall ikke at man kunne finne ut så mye bare basert på dem. Takk for at du deler
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.