Mellom vårt hus og et frittstående uterom på en terrasse har vi en grusgang.
Tidligere kun tiltenkt for gang og sykkel, men har nå blitt utvidet til ca. 2,5 meter.
Jeg vil kunne kjøre forbi med bil eller minigraver for å komme til baksiden av huset.
OBS! Vil ikke skje ofte, men i unntakstilfeller, vil bare ha muligheten der.
Har nå til hensikt å legge en gangbro mellom trappen fra huset og terrassen ved uterommet så man slipper å krysse grusgangen barbent. Går ofte mellom huset og uterommet og vil slippe både sko og vonde føtter og ikke dra inn grus m.m.
Gangbroen vil være bygd av type bryggetrall 34 x 145 mm da det er det samme som jeg har i trappen.
Den vil ligge på nivå med bakken på grusgangen med en minimal opphøyning for å minimere at grus havner opp på terrassen.
Bredde 125 cm, lengde 250 cm.
Som dere ser på bildene var det tidligere en bergknaus som stakk opp som jeg nå har fjernet, derav det store hullet på det ene bildet.
Min tanke er å senke ned tre stykker stående bjelker i gropen og fylle med stein og grus under og rundt slik at det blir stabilt. På disse bjelkene legger jeg så terrassen på tvers som en forlengelse av trappen.
Litt som en brygge rett og slett, selv om den ligger på/i bakken.
Hva tror dere om selve ideen, funker det eller vil det sette seg og svikte hvis man kjører over med en bil om noen år?
Hvilken dimensjon anbefaler dere til bjelkene?
Tror dere jeg trenger bærende bjelker under, vanskelig å få til...
Tips mottas med takk.