1.448 lest ·
3 svar
1k lest
3 svar
Dilemma:montering av gulvspon mot yttervegg?
Hei,
Jeg bytter ut undergulvet i stua i et eldre hus med plankevegg og ser at verken gulvbjelkene eller det gamle gulvet er festet mot ytterveggene, dvs kun mot svillen. Kan tenke meg at man gjorde det slik tidligere på grunn av bevegelser i veggene.
Gulvsponplatene krever en ytterregel ifølge instruksjonene og jeg vil nødig feste gulvet mot veggen av ovennevnte grunn.
Spørsmålet er da - hva gjør man, droppe regelen eller finne en komplisert løsning?
Jeg bytter ut undergulvet i stua i et eldre hus med plankevegg og ser at verken gulvbjelkene eller det gamle gulvet er festet mot ytterveggene, dvs kun mot svillen. Kan tenke meg at man gjorde det slik tidligere på grunn av bevegelser i veggene.
Gulvsponplatene krever en ytterregel ifølge instruksjonene og jeg vil nødig feste gulvet mot veggen av ovennevnte grunn.
Spørsmålet er da - hva gjør man, droppe regelen eller finne en komplisert løsning?
Renovator
· Uppsala
· 2 175 innlegg
Jeg hadde nok kortlat mellom gulvbjelkene langs med veggen. Litt usikker på hvordan man best hadde festet kortlingene om du ikke vil feste dem i vegg eller bunnsville. Kanskje kan man bruke vinkeljern eller skråskruve. Jeg hadde ikke ignorert å gi gulvsponet noen form for støtte inne ved veggen uansett.
Hei,D DaLjo skrev:Hei,
Bytter ut undergulv i v-rommet i eldre hus med plankestamme og ser at verken gulvbjelkene eller det gamle gulvet er festet mot ytterveggene, dvs. kun mot svillen. Kan tenke meg at man gjorde så tidligere på grunn av bevegelser i veggene.
Gulvsponplatene krever en ytterregel ifølge instruksjoner og jeg vil helst ikke feste gulvet mot veggen av ovennevnte grunn.
Spørsmålet er da - hva gjør man, droppe regelen eller lage en komplisert løsning?
Interessant spørsmål, kom dere fram til noen løsning på dette?
Klikk her for å svare