K kest skrev:
Vindlasten kan være vel så stor
Særlig i Dalsland når jeg har vært der... Skåne er ikke dårlig heller. Du har selvfølgelig rett. Jeg ville bare eksemplifisere at nypning i sagen ikke er en pålitelig metode.

• Liker
kest
  • Laddar…
Vil gjerne heise varselflagg for ideen om å innrede sovehems på loftet. I hvert fall hvis det innebærer en tanke på å forandre takstolene, som i så fall må erstattes av helt nye midt mellom de gamle. Gulvbjelker i limtre må være i størrelsesorden 90x495 mm for å klare spennvidden.

• Liker
Bkteam og 1 annen
  • Laddar…
Sittställning
J justusandersson skrev:
Vil gjerne heve advarselsflagget for ideen om å innrede soveloft på loftet. I hvert fall hvis det innebærer en tanke om å endre takstolene, som i så fall må erstattes av helt nye midt mellom de gamle. Gulvbjelker i limtre trenger å være i størrelsesorden 90x495 mm for å klare spennvidden.
Hei, beklager sent svar.

Har helt oversett at du har skrevet.
Absolutt har du rett i at jeg trenger å forsterke hvis det skulle bli aktuelt å innrede. Tenker litt å krysse den broen hvis jeg i det hele tatt kommer så langt.

Sitter fortsatt og prøver å få fram fakta om jeg kan fjerne veggen der.
Vurderer å sette bjelke fra enden til skorstein ved kjøkkenøya for sikkerhets skyld..

Huset måler 8 meter mellom veggene

• Planløsning av kjøkken med integrert øy. Inkluderer spisebord, sofagruppe, og skap langs veggene. Målinger og møbelsikringer er vist.
Sittställning
Noen ved hjelp av bildene kan si noe med passe sikkerhet?

• Loft med trebjelker, målebånd på gulvet. Brukt i byggdiskusjon.
  • Målebånd plassert over en treplanke og isolasjon med flomlys på, for å vise dimensjoner eller avstander på et byggeprosjekt.
  • Loftet med synlige trebjelker og delvis ferdig plankegulv, sett med et lite vindu som slipper inn lys i bakgrunnen.
  • Loft under konstruksjon med trebjelker, delvis ferdig gulv og synlige ledninger.

Beste svar

Takstolene (om de er riktig dimensjonerte) er fribærende mellom ytterveggene og trenger ingen mellomvegger som støtte.

Sittställning
Prosjektet er godt i gang nå, slik ser veggen ut.
Den er ca 75mm tykk.

Hadde en liknende vegg i badet når vi slo ut en vegg der. Vi hadde 2 ST bad like ved siden av hverandre merkelig nok valgte å lage ett.

Sittställning
Sittställning Forlowt skrev:
Prosjektet er godt i gang nå, sånn ser veggen ut.
Den er ca 75mm tykk.

Hadde en lik vegg på badet da vi slo ut en vegg der. Vi hadde 2 ST bad like ved hverandre, merkelig nok valgte å lage ett.

• Veggbekledning av ubehandlede trepaneler med synlige ledninger, ved siden av grått laminatgulv. Klargjort for videre arbeid i romrenovering.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.