Nå er det veldig mulig at jeg poster på feil sted, men gjør et forsøk.
Skal i morgen begynne å demontere garderober fra soverommet i min leilighet.
Det er en vegg med garderober som ikke når taket.
Omtrent som den på bildet, men mine går fra vegg til vegg.
Garderober i hvitt med fem dører, plassert mot en vegg i et soverom, ikke helt til taket, med tregulv og lys tapet på veggene.

Jeg er innforstått med at det kan være stygt bak, og at jeg må spare garderobene siden det er leie.
MEN, er det noe jeg bør tenke på for at det skal gå smidig? Skrur jeg dem fra hverandre
Eller må man bryte dem løs?
Har noen av dere gjort det samme?

Tenkte å sette opp wilfa system bak gardiner i stedet for disse klossene til skap.

Hilsen Sanna
 
BirgitS
Er skapene skrudd fast i veggen?
Deler de på mellomveggene?
Går det skruer gjennom mellomveggene for å holde sammen de forskjellige skapene?

Dørhåndtakene ser ut som de er fra 60-tallet og på den tiden var garderober mer eller mindre plassbygde og ikke laget for å flyttes.

Har du snakket med utleieren din?
 
Synes det høres ut som en ekstremt dårlig idé i en leilighet. Er det noe gulv under sokkelen? Hvordan har du tenkt å oppbevare garderobene til du skal sette dem tilbake?
 
Formentlig er garderobene skrudd fast i veggen øverst, samt i hverandre. Det bør være mulig å ta dem ned uten å bruke vold.

Men må si meg enig med de ovenstående; Risikoen er at du må gjenopprette dem når du flytter. Jeg ville kontaktet utleieren først, slik at de er med på notene...
 
Nå er de borte ☺️ De satt i en skrue i veggen og så en plastgreie i mellomveggene. Det gikk veldig smidig. Det var heldigvis gulv under MEN veggen ser helt jævlig ut. Har hengt opp gardiner foreløpig. Har dere noen tips om hvordan man absolutt enklest og billigst pynter opp? Det spiller ingen rolle hvordan det ser ut, bare det ser greit ut.

En sliten vegg med avskallet maling og plaster på noen områder. Draperier henger foran skapet til høyre. Arbeidsverktøy på gulvet.

Ødelagt vegg dekket delvis av et hengende gardin, med synlige gamle tapetlag og ujevn overflate. En hylle og en svart katt nederst i bildet.
 
Vanskelig å bedømme uten å være på stedet, men riv gammelt gips hvis det er gipsvegg, ellers opp med gips ovenpå, deretter sparkel og maling eller tapetsering.
 
Det er noen type lettbetong/puss og mange lag gammel tapet.
 
Renoveringsgips som du limer fast på veggen og deretter sparkler og maler.
 
Eller bredsparkle kanskje? Dog vanskelig å gjøre selv.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.