Nå er det veldig mulig at jeg poster på feil sted, men gjør et forsøk.
Skal i morgen begynne å demontere garderober fra soverommet i min leilighet.
Det er en vegg med garderober som ikke når taket.
Omtrent som den på bildet, men mine går fra vegg til vegg.
Jeg er innforstått med at det kan være stygt bak, og at jeg må spare garderobene siden det er leie.
MEN, er det noe jeg bør tenke på for at det skal gå smidig? Skrur jeg dem fra hverandre
Eller må man bryte dem løs?
Har noen av dere gjort det samme?
Tenkte å sette opp wilfa system bak gardiner i stedet for disse klossene til skap.
Synes det høres ut som en ekstremt dårlig idé i en leilighet. Er det noe gulv under sokkelen? Hvordan har du tenkt å oppbevare garderobene til du skal sette dem tilbake?
Formentlig er garderobene skrudd fast i veggen øverst, samt i hverandre. Det bør være mulig å ta dem ned uten å bruke vold.
Men må si meg enig med de ovenstående; Risikoen er at du må gjenopprette dem når du flytter. Jeg ville kontaktet utleieren først, slik at de er med på notene...
Nå er de borte ☺️ De satt i en skrue i veggen og så en plastgreie i mellomveggene. Det gikk veldig smidig. Det var heldigvis gulv under MEN veggen ser helt jævlig ut. Har hengt opp gardiner foreløpig. Har dere noen tips om hvordan man absolutt enklest og billigst pynter opp? Det spiller ingen rolle hvordan det ser ut, bare det ser greit ut.
Vanskelig å bedømme uten å være på stedet, men riv gammelt gips hvis det er gipsvegg, ellers opp med gips ovenpå, deretter sparkel og maling eller tapetsering.