Skal støpe plate for sammenhengende garasje og carport, 7 x 11m. Garasjeplaten vil holde en temperatur på ca. 10-15 grader og carportplaten vil ha -15 -25 grader om vinteren. Føler at carportdelen vil løfte og knekke platen. Riktig eller galt?
Skal vi dele platen, ved garasjeveggen som skiller dem, med en sprekk, isopor eller?
Vi skal mure, leca 25cm i bakkant (11m) for både garasje og carport med etterfylling mot dette. Bør vi dele garasjevegg og carportveggen der carport og garasje møtes? Jeg mener, om vi har delt platen,
Skal vi dele platen, ved garasjeveggen som skiller dem, med en sprekk, isopor eller?
Vi skal mure, leca 25cm i bakkant (11m) for både garasje og carport med etterfylling mot dette. Bør vi dele garasjevegg og carportveggen der carport og garasje møtes? Jeg mener, om vi har delt platen,
Sist redigert av en moderator:
Medlem
· Västragötalandslän
· 151 innlegg
Hei!
Jeg skal også ha en plate på 15 x 8 m der den ene delen vil være carport og den andre delen verksted.
Jeg tenker mest at det vil bli en del spill med varmen til carportplaten.
Jeg forstår ikke hvorfor platen (carport-delen) skulle løftes opp?
Kommer du til å ha isolasjon under carport-delen? Det kommer jeg til å ha. For å ikke få noen forskjell når cellplast trykkes sammen. Så vil det forhåpentligvis bli plussgrader under den uoppvarmede delen av platen når man har isolert den (pga varmen kommer nedenfra).
Håper noen flere har synspunkter.
Jeg skal også ha en plate på 15 x 8 m der den ene delen vil være carport og den andre delen verksted.
Jeg tenker mest at det vil bli en del spill med varmen til carportplaten.
Jeg forstår ikke hvorfor platen (carport-delen) skulle løftes opp?
Kommer du til å ha isolasjon under carport-delen? Det kommer jeg til å ha. For å ikke få noen forskjell når cellplast trykkes sammen. Så vil det forhåpentligvis bli plussgrader under den uoppvarmede delen av platen når man har isolert den (pga varmen kommer nedenfra).
Håper noen flere har synspunkter.
Klikk her for å svare